نمایندگان اصفهان در مجلس در نامه ای به وزیر کشور خواستار شدند؛
نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره تغییر مرز استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری در نامه‌ای به رحمانی فضلی، وزیر کشور خواستار تعیین و تکلیف مرز این ۲ استان شدند.
کد خبر: ۷۸۸۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱ 13 October 2019

نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره تغییر مرز استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری و الحاق برخی مناطق استان اصفهان به استان چهارمحال و بختیاری با هدف سلطه کامل بر منابع آب در نامه‌ای به وزیر کشور خواستار تعیین و تکلیف این موضوعات شدند.

در این نامه آمده است: جناب آقای دکتر رحمانی فضلی، با سلام: احتراماً همان‌گونه که مستحضرید تصمیمات غلط و بعضاً  مداخله جویانه غیر کارشناسی تبعیض‌آمیز وزارتین نیرو و کشور و افراد غیر مسئول در موضوع زاینده‌رود در سالیان اخیر باعث ایجاد موجی از بی‌اعتمادی و انزجار در بین کشاورزان و مردم استان اصفهان شده است.

در ادامه این نامه ذکر شده: یکی از مصادیق اقدامات نسنجیده دولت‌ها تغییرات مرز استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری، با فشار، تهدید و ارعاب برخی ذی‌نفوذان که منجر به تضییع ناجوانمردانه حقوق مردم استان اصفهان شده است.

در قسمتی دیگری از این نامه گفته شده: آقای روحانی رئیس‌جمهور محترم چندین بار قول حل مشکل آب استان اصفهان را داده‌اند که جمله ((این بار نوبت زاینده‌رود است)) در ذهن مردم اصفهان نقش بسته است، لیکن اقدامات زیرمجموعه دولت خلاف این را اثبات کرده است.

در ادامه آمده است: در ماه‌های اخیر مجدداً خبر تغییر مرز 2 استان و الحاق برخی مناطق استان اصفهان به استان چهارمحال و بختیاری با هدف سلطه کامل بر منابع آب، برنامه‌ریزی شده، بر زبان‌ها افتاده و آن وزارت قصد دارد در ماه‌های پایانی مجلس دهم آن را اجرایی کرده و لکه تاریک دیگری بر سوابق قبلی بیفزاید. جای بسی تأسف است دولت برای نیازهای اولیه استانی با بیش از 23 هزار شهید هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد و در عوض با تبعیض و بی‌عدالتی هر روز بر مشکلات استان می‌افزاید.

همچنین متأسفانه معاونت امنیتی وزارت کشور قدرت تشخیص واکنش‌های اجتماعی مردم استان اصفهان را نداشته و با انگیزه‌ای مبهم اصرار و پافشاری بر اجرای طرح بن - بروجن که نقطه انفجار استان اصفهان است را دارد.

در قسمت دیگری از این نامه گفته شده: جا دارد در استانی که پس از انقلاب اسلامی سر موضوعاتی کوچک خون بی‌گناهانی به زمین ریخته، در وقایع اخیر که با تدبیر شورای تأمین استان و زحمات طاقت‌فرسا و صبورانه و کمترین ضرر و زیان مالی کوچک‌ترین خسارت جانی نداشته، تشکر و قدردانی نماییم که جا دارد از آن مقام محترم وزارت این شورا را مورد تشویق قرار دهد.

لذا با توجه به مطالب فوق‌الذکر مجمع نمایندگان استان اصفهان انتظار دارد:

1- مصوبات غیر کارشناسی سال‌ها درباره تغییر خط مرزی در استان لغو و خط مرزی به خط‌الرأس کوه شیدا بازگردد.

2- با توجه به توافقات قبلی پروژه بن- بروجن تا زمان آب‌گیری کامل سد تونل سوم کوهرنگ متوقف شود.

3- مصوبه دولت در خصوص ایجاد ستاد احیای زاینده‌رود اجرا و اعتبار لازم برای احیای زاینده‌رود و تالاب گاوخونی تخصیص داده شود.

در پایان نامه تأکید شده است که "مردم این استان تا زنده هستند اجازه نمی‌دهند که به ارزش‌ها خدشه‌ای وارد شود و نمایندگان این استان نیز دیگر اجازه نخواهند داد حقی از مردم غیور این استان به عنوان مرکز ثقل سیاسی، امنیتی و اقتصادی ایران عزیز ضایع شود."

با تشکر، مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
سلام این نوع تقاضا ها که بیشتر جنبه رای گیری دارد از بعضی نمایندگان دور از انتظار نیست .اگر این طور باشد نمایندگان خوزستان و بوشهر هم غایله حق نفت و گاز را برای استان خود محفوظ کنند و دی.ه از ملت و کشور چیزی نمی ماند . تصمیمات کلی و برای مصالح کشور است نه مردمی خاص . عزیزان اصفهان بای عادت کنند مثل بقه ملت ایران باشند .گذشت زمانی که همه ی منابع و کارخانه ها را با نفوذ خود به این استان بردند
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
با سلام.در جواب اقای محمد باید گفت
لطفا به جمعیت و مساحت اطراف حوزه زاینده رود و میزان قرارگیری ان در دو استان توجه کنید و از طرفی به هجوم مهاجران دو استان به اصفهان هم توجه کنید .ضمنا به برداشتهای غیر قانونی اب در یالا دست زاینده رود نیز بیشتر توجه کنید .وقتی دولت اقتدار ندارد که این برداشتها را کنترل کند نتیجه اش خشکی شرق اصفهان و بیچارگی کشاورزان ان میشود. چرا باید برای دفاع مقدس اصفهان بیشترین شهید را بدهد ولی برای دفاع از منابع ابی خود ساکت بماند.
اصفهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
خدا اصلاح كنه همه اصفهان ستيز ها را
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار