کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطرح شدن موضوع انحلال تیم فوتبال بانوان ذوب آهن اصفهان گفت: تلاشمان این است که تیم فوتبال بانوان ذوب‌آهن به کار خود ادامه دهد و بودجه لازم در این زمینه تخصیص یابد.
کد خبر: ۷۸۸۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵ 14 October 2019

ناهید تاج‌الدین اظهار کرد: در همین راستا پیگیری‌ها و مذاکراتی با وزارت تعاون، شستا و شرکت ذوب‌آهن انجام‌شده است و امیدواریم موضوع انحلال تیم فوتبال بانوان ذوب‌آهن به طور کامل رفع شود.

وی با اشاره به تیم‌های ورزشی بانوان اصفهان در عرصه ملی و مشکلی که برای ذوب‌آهن پیش از آغاز فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر پیش آمد، گفت: تیم‌های ورزشی زنان به‌رغم محرومیت‌ها همواره خوش درخشیده‌اند و یکی از آن‌ها تیم فوتبال بانوان ذوب‌آهن بوده که به‌رغم نوپا بودن و اینکه تنها دو فصل بازی کرده، اما توانست در فصل دوم یکی از مدعیان قهرمانی باشد، به همین دلیل تلاشمان این است که تیم فوتبال بانوان ذوب‌آهن به کار خود ادامه دهد.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به حضور تماشاگران زن در بازی ایران-کامبوج ادامه داد: ورود زنان به ورزشگاه یک گام رو به جلو بوده و همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردم باید آن را یک "موفقیت کوچک" و کاربردی به شمار آورد، به‌هرحال اینکه بعد از مدت‌ها شاهد حضور زنان در ورزشگاه بودیم، بسیار مغتنم است.

 

وی افزود: همزمان با این موفقیت باید چند اتفاق دیگر هم رخ دهد، ابتدا آنکه این حضور زنان در ورزشگاه در دیگر شهرها و ورزشگاه‌های کشور که زیرساخت‌های فیزیکی آن را فراهم کرده‌اند، بسط و توسعه پیدا کند. دوم آنکه باید این حضور زنان در ورزشگاه به نیمی از سکوهای ورزشگاه تسری یابد، یعنی به‌طور خلاصه باید هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی، حضور زنان در ورزشگاه در ادامه بهبود پیدا کند. چون علاوه بر شکاف جنسیتی باید شکاف مرکز و پیرامون هم در خصوص حضور زنان در ورزشگاه پر شود. 

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدت‌ها است؛ اعلام کرده‌ام حضور زنان در ورزشگاه به شرط فراهم‌سازی زیرساخت‌های فیزیکی حتی می‌تواند امنیت اخلاقی را در ورزشگاه‌ها ارتقا دهد و در بازی ایران با کامبوج دقیقاً همین فضا را رصد کردیم و دیدیم.

تاج‌الدین تصریح کرد: ورزشگاه‌ها و سکوی ورزشگاه‌ها به‌خصوص دربازی‌های ملی جایی است که پیر و جوان، فقیر و غنی، ترک و لر و بلوچ و فارس و .... کنار هم می‌نشینند و شکاف‌های اجتماعی رنگ می‌بازد. ضمن آنکه بخش‌هایی از جامعه در ورزشگاه‌ها تخلیه هیجان می‌شوند، در سال های اخیر خشونت‌ها در جامعه زنانه‌تر شده است و درصد مثلاً پدیده شوهر آزاری در بخش‌هایی از جامعه افزایش پیدا کرده، بخش‌هایی از این خشونت ناشی از برخی احساس ناکامی‌هایی است که حتی ممکن است غیرواقعی باشد، اما به‌ه

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار