رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان:
اصفهان- رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از 7 هزار فارغ التحصیل دانشگاهی توسط شرکت های دانش بنیان مشغول به کار شدند که 4 هزار و 500 نفر به شکل تمام وقت و بالغ بر 2 هزار و 500 نفر به شکل پاره وقت مشغول به کار شدند.
کد خبر: ۷۸۸۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳ 15 October 2019

به گزارش خبرنگار تابناک از اصفهان، جعفر قیصری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بالغ بر 510 شرکت فن آور در شهرک مستقر است که 200 شرکت در پارک علم و فناوری و 200 شرکت در مراکز رشد است و و هشت مرکز رشد در شهرک علمی و تحقیقاتی است که 4 تا از این شرکت ها تخصصی است.

وی با بیان اینکه بدنبال رشد کیفی و گسترش شرکت های فن آور فعلی هستیم ، ادامه داد: در دنیا از هر یک هزار ایده در بخش علم یکی میتواند موفق عمل کند که در کشور ریت موفقیت بالاتر است.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اعلام اینکه به منظور تبدیل ایده به محصول نیاز به اعتماد و حمایت دولت، مردم، جامعه و مصرف کنندگان هستیم، ادامه داد: هم اکنون در افزایش و خرید پتنت و خدمات فناوری مشکل داریم که نیاز به هزینه ده هزار دلاری داریم و لازم دولت در این زمینه به ما کمک کنند که بتوانیم شاهد رشد خدمات شرکت های دانش بنیان شویم.

وی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان با شهرک های صنعتی بسیار متفاوت است، گفت: میزان سرمایه ای که برای یک شرکت دانش بنیان می خواهیم که بتوانیم به محصول برسیم و سبب اشتغال زایی شود یک سوم هزینه یک شهرک صنعتی است زیرا که در یک شهرک صنعتی باید در ابتدا یک کارخانه صنعتی احداث و نیروی انسانی به کار گرفته شود اما در شرکت دانش بنیان چون متکی بر علم و دانش است بنابراین با اندک سرمایه گذاری برای خرید تجهیزات با تکیه بر علم می توانیم به محصول دست یابیم.

قیصری با اظهار اینکه هم اکنون شرکت های دانش بنیان نیاز جدی به نیروهای ماهر و متخصص دارند که با کمبود جدی آن مواجهند، اضافه کرد: پارک‌های علم و فناوری سازمانی  است که هدف اصلی آن افزایش ثروت در جامعه از طریق ارتقا فرهنگ نو آوری است که دولت باید زیرسازی آن را فراهم سازد .

وی گفت: فناوری، پژوهش و آموزش عناصر اصلی توسعه مبتنی بر دانایی هستند و  امروزه به جز آموزش عالی، توسعه فناوری در کشور قابل اهمیت است.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ادامه‌داد: مراکز رشد به رشد شرکت های دانش بنیان کمک می‌کند و استان اصفهان در مناطق علم و فناوری پیشگام است. از تابستان امسال با حضور استاندار جلساتی در استانداری برگزار میشود و مدیران علم و فناوری استان جمع شده و مسائل مربوطه را مطرح می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار