مدیر فرهنگسرای تخصصی رسانه شهرداری اصفهان گفت: آموزش مدیریت کسب و کار در رسانه و ارتقا آگاهی جامعه رسانه ای نسبت به ابزارهای درآمدزایی یکی از ضروریات اصلی و امروزی جامعه مطبوعات وخبرنگاران است.
کد خبر: ۷۸۸۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶ 15 October 2019

 

فاطمه شفیعی در گفتگو با خبرنگار تابناک اظهار داشت: فرهنگسرای تخصصی رسانه شهرداری اصفهان با نیازسنجی و شناسایی خلا های اصحاب رسانه در صدد اموزش آن به خبرنگاران و روزنامه نگاران است .

وی با اشاره به اینکه بابرگزاری  این  دوره ها  روش های به روز در آمد زایی در نشریات مکتوب و خبرگزاری ها در آن مطرح می شود ، ادامه داد: فراگیری روش های کسب و کار و آموزش راه های درآمدزایی با استفاده از ابزار رسانه به خوبی می تواند بحران و چالشی که امروزه بر رسانه ها وارد شده و یکی پس از دیگر از نشریات مکتوب و غیر مکتوب را از پای در می آورد را رفع کند.

وی ادامه داد: مطبوعات  آیینه و نمایی از جامعه هستند که هر چه حال و روز خوش تری داشته باشند بهتر می توانند در راستای  اطلاع رسانی  و ارتقا سطح فرهنگ و هنر جامعه گام بردارند .

 شفیعی گفت: شنیدن خبر تعطیلی رسانه ها  نشان از بحران مالی  در رسانه ها است  که اگر کسب و کار در رسانه  رونق بگیرد می توان جلوی این بحران را گرفت .

وی گفت: در همین زمینه کارگاه آموزشی مدیریت کسب و کار در رسانه از سوی فرهنگسرای تخصصی رسانه برای بهره مندی اصحاب رسانه برگزار می شود.

رسانه را باید به یک صنعت مبدل ساخت

مدیر کانون خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت کسب و کار در رسانه به پیشنهاد این کانون و به همت فرهنگسرای تخصصی رسانه برگزار شد، افزود: دیگر رسانه یک کالای فرهنگی و اطلاع رسانی نیست بلکه باید به یک صنعت مبدل شود تا بتوانیم سبب تحرک روی به جلوی رسانه ها شویم.

عاطفه قلع ریز با اشاره به اینکه امروزه این مطالبه شکل گرفته است و باید زیرساخت های لازم برای تبدیل کردن رسانه به یک صنعت از سوی متولیان رسانه از جمله ارشاد و با کمک و همت ngo های رسانه ای از جمله خانه مطبوعات و انجمن صنفی فراهم شود ، ادامه داد: تا زمانی که خبرنگاران با روش علمی درآمدزایی و کسب و کار در رسانه آشنا نشوند نمی توانند انتظار یک رسانه قدرتمند را داشته باشد و باید روزی برسد که بتوانیم این نگاه و تفکر که رسانه یک صنعت است و با این صنعت می توان جامعه را متحول ساخت را در اذهان مسئولان دولتی و خصوصی و اصناف جای بیندازیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار