مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: مرکز توانمندسازی زنان سرپرست خانوار خیابان امین در زمینی به مساحت ۳۲۵ مترمربع و با هزینه ۱۸ میلیارد ریال آماده بهره برداری است.
کد خبر: ۷۸۸۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵ 15 October 2019

علی باقری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارائه عملکرد یک‌ساله شهرداری منطقه 12 شهر اصفهان پرداخت و اظهار کرد: این منطقه داری 8200 هکتار مترمربع مساحت، ۱۴۰ هزار نفر جمعیت و ۱۰ محله است که سالانه نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان جهت نگهداری فضای سبز، رفت‌وروب آن هزینه می‌شود و با توجه موقعیت جغرافیایی این منطقه و وجود دو بزرگراه آزادگان و معلم نزدیک به ۶۰ درصد حجم تردد به شهر اصفهان از منطقه ۱۲ است.

مدیر منطقه 12 شهرداری اصفهان با اشاره به انتقال پساب در این منطقه شهری ادامه داد: سال گذشته فاضلاب شهر شاهین‌شهر خریداری و پس از تصفیه با یک شبکه انتقال ۱۸ هزار ۵۰۰ متری به دو منطقه ۱۲ و ۲ انتقال پیدا کرد به‌طوری‌که در هر ثانیه ۱۰۰ لیتر پساب در اختیار این دو منطقه قرار خواهد گرفت، همچنین امسال نزدیک به ۱۰ هزار متر لوله‌کشی جهت بهره‌مندی از این پساب تصفیه‌شده صورت گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: در این منطقه نزدیک به ۳۰۰ هکتار مترمربع فضای سبز وجود دارد که شامل ۵۳ پارک محله‌ای می‌شود و در حال حاضر ۴۹ درصد آبیاری فضای سبز منطقه با فنّاوری روز و آبیاری قطره‌ای انجام می‌گیرد.

باقری بابیان در برگیری ۱۰ درصد از معابر شهر اصفهان در این منطقه گفت: در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ توانستیم ۲۰ درصد درآمد را افزایش دهیم به درآمد ۷۷ درصد برسیم، سومین بودجه بین مناطق شهر اصفهان متعلق به منطقه ۱۲ است، که این رقم برابر با ۱۶۷ میلیارد تومان است.

مدیر منطقه 12 شهرداری اصفهان اذعان داشت: از ۱۶۷ میلیارد تومان بودجه مربوط به منطقه، ۱۱۷ میلیارد تومان آن مختص به امور عمرانی است که از این رقم ۴۷ درصد آن مربوط به آزادسازی تملک بوده که اکنون ۱۴ پروژه با رقم اعتبار ۵۴ میلیارد تومان در این بخش اختصاص پیداکرده، همچنین در بودجه عمرانی امسال ۱۲۵ ردیف پروژه عمرانی تعریف‌شده است.

وی افزود: در حوزه شهرسازی در ۶ ماهه ابتدا سال نسبت به سال گذشته ۷۴ درصد تعداد پروانه‌های ساخت افزایش داشته که این پیشرفت در بخش مساحت برابر با ۷۲ درصد است.

اتصال خیابان مفتح به آزادگان نزدیک است

باقری در ادامه به بیان جزییات 3 پروژه‌های مشارکتی عمرانی منطقه ۱۲ پرداخت و ابراز داشت: پروژه مشارکتی، تجاری اداری شهید علیخانی در میدان شهید علیخانی نخستین پروژه مشارکتی این منطقه است که دارای ۲ هزار و ۱۸۰ مترمربع مساحت با زیربنای ۱۸ هزار ۲۳۰ مترمربع بوده و شامل ۴ طبقه پارکینگ، ۲ طبقه تجاری و ۴ طبقه اداری است.

وی اضافه کرد: پروژه مسکونی تفکیکی کازرونی در منطقه ۱۳ در زمینی با مساحت ۴۳۰ متر و زیربنای ۲ هزار و ۳۷۳ مترمربع در ۶ طبقه دومین پروژه مشارکتی است که تا دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین پروژه فرهنگی ورزشی شهر نگین به مساحت هزار و ۵۰۰ مترمربع در ۴ طبقه احداث خواهد شد و تا یک سال آینده به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر منطقه 12 شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه‌های عمرانی این منطقه ادامه داد: پروژه‌های شاخص عمرانی این منطقه شامل مجموعه فرهنگی ورزشی شهرک مهدیه با مساحت ۸۱۵ مترمربع و زیربنای ۸۸۰ مترمربع بوده و  اکنون آماده افتتاح و جمعاً هزینه این پروژه ۲ میلیارد ۶۶۰ میلیون تومان است، همچنین پارک‌سوار ورودی عاشق‌آباد از دیگر پروژه‌های عمرانی این منطقه است و مجموعه مساحت دو فاز آن ۱۵ هزار ۵۰۰ مترمربع و کل  هزینه ساخت این دو فاز نزدیک به ۲۳ میلیارد تومان خواهد بود.

باقری تصریح داشت: پروژه  مرکز توانمندسازی زنان سرپرست  خانوار خیابان امین، نخستین پروژه در قالب توانمندسازی که در شهر اصفهان بوده که شامل هزار و ۱۲۳ مترمربع و مجموع اعتبار ۲ میلیارد ۲۴۰ میلیون تومان است، همچنین مجموعه فرهنگی شهرک کوثر در زمینی به مساحت ۳۳۷ مترمربع و زیربنای ۶۵۰ مترمربع با هزینه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آمده بهره‌برداری توسط شهروندان اصفهانی است.

مدیر منطقه 12 شهرداری اصفهان پروژه اتصال خیابان مفتح به آزادگان را از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی در سطح شهر اصفهان دانست و خاطرنشان کرد: پروژه اتصال خیابان مفتح به آزادگان با طول ۶۰۰ و عرض ۳۰ متر اکنون در حال آزادسازی است و تاکنون از ۱۴ هزار و ۳۳۰ متر آن ۱۲ هزار ۵۰۰ مترمربع آزادشده و کل اعتبار صرف شده آن تا به امروز ۲۶۰ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به ۳۴ میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح در منطقه ۱۲ شهر اصفهان گفت: امسال نزدیک به ۷۵ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی در سطح منطقه ۱۲ افتتاح می‌شوند، این رقم در سال گذشته معادل ۳۵ میلیارد تومان بوده است.

گونه‌های گیاهی کم آب سیاست مهم شهرداری اصفهان است

باقری همچنین اتصال لوله‌های آب و کاشت گونه‌های گیاهی کم آب را از دیگر برنامه‌ای این مجموعه مطرح کرد و بیان داشت: کاشت درخت و درختچه از گونه‌های کم آب و همچنین چمن‌های مقاوم در برابر خشکی از دیگر سیاست‌های شهر اصفهان در حوزه فضای سبز است که در همین بخش اعتبار نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان برای کاشت این گونه‌های گیاهی دریکی از پارک‌های محمودآباد در نظر گرفته‌شده است، همچنین کاشت گیاهان ذکر شده در خیابان مهدیه با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان صورت می‌گیرد.

مدیر منطقه 12 شهرداری اصفهان در پایان با اشاره به برنامه‌ای فرهنگی شهرداری منطقه 12 گفت: طی یک سال گذشته نزدیک به هزار و ۸۷۱ برنامه فرهنگی در این منطقه برای عموم مردم در گروه سنی متعدد به مناسبت‌های مختلف اجراشده که مخاطبان آن نزدیک  به ۱۸۷ هزار نفر بوده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار