کد خبر: ۷۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸ 25 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه ، تفاهم نامه همکاری فرهنگی از زادگاه تا بارگاه شمس تبریزی بین مسئولان شهری خوی و تبریز به امضا رسید.

از مفاد تفاهمنامه بین مسئولین خوی و تبریز تحت عنوان از زادگاه تا بارگاه شمس تبریزی عبارت است از :تبادل اطلاعات تاریخی به استناد متون و اسناد قدیمی، طرح پیشنهاد برای برگزاری همایش ها و برنامه های هنری مرتبط و برنامه ریزی مشترک برای اجرای بهینه آنها، ترغیب مراکز علمی، فرهنگی و پژوهشی در هر دو شهرستان به امر بررسی و ارائه دستاوردهای تازه در موضوعات عرفانی، تشویق ادبا و هنرمندان برای پرداختن به موضوع و خلق آثار هنری در این زمینه و همچنین بهره گیری از ظرفیت های صنعت گردشگری در هر دو شهر و هدایت آنها در راستای جلب توجه ایرانگردان و جهانگردان خارجی به جاذبه های عرفانی.

حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری امام جمعه خوی در اینن مراسم گفت: منطقه آذربایجان زادگاه افراد شاخص و شناخته شده زیادی از جمله علامه امینی و علامه جعفری است که باید این مفاخر را به دنیا بشناسانیم.

وی اظهار امیدواری کرد که همراهی مسئولان دو شهر خوی و تبریز در راستای شناساندن مفاخر آذربایجان غربی تاثیرگذار باشد.

حسین سیوانی فرماندار خوی هم در این آیین اظهار کرد: با اولویت قرار دادن احیای بارگاه شمس تبریزی و مرز استراتژیک رازی در خوی می توان بخش زیادی از محرومیت استان به ویژه این منطقه را جبران کرد.

وی اضافه کرد: امسال نزدیک به 500 هزار نفر گردشگر و مسافر از مرز رازی تردد کرده اند که این امر ظرفیت این منطقه را در تردد مردم دو طرف مرز می رساند.

بارگاه شمس تبریزی نیز طبق آخرین یافته ها در خوی واقع شده و فعالیت های بسیاری نیز در این مکان فرهنگی در سالهای گذشته به انجام رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار