رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برخی رفتار‌های غلط در برخورد با محیط زیست، عنوان کرد: جنگل‌های زاگرس در دوران یخبندان هم از بین نرفتند، اما ما آنجا را شخم زدیم، خاک از بین رفت و امروز با ۵۰ تا ۶۰ هزار هکتار خشکیدگی جنگل‌های زاگرس رو به رو هستیم.
کد خبر: ۷۹۱۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴ 26 October 2019

کلانتری گفت: سالی ۰.۷ میلیمتر خاک را از بین بردیم در حالی که طبیعت ۰.۰۳ میلیمتر خاک تولید می‌کرد و این موضوع یعنی، ۲۳ برابر خاکی را که تولید می‌شد، از بین بردیم.

او تاکید کرد: زیاده خواهی ماست که محیط زیست کشور را به سمت نابودی برده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: متوسط عمق چاه‌های عمیق استان فارس در سال ۶۸، ۴۱ متر بوده الان ۲۰۰ متر شده است. آن وقت می‌خواهید زمین فرونشست نکند.

کلانتری ادامه داد: ما برای حفظ یوزپلنگ آسیایی سرمایه گذاری می‌کنیم. ولی به این نکته توجه نمی‌کنیم که یوزپلنگ غذایش به دلیل خشکسالی را از دست داده است. زیاده خواهی ما طبیعت را به هم زده است.

او بیان کرد: در سال ۶۱، ۵۳ میلیون راس دام داشتیم و پیش بینی شده بود که در مدت زمانی به ۶۸ میلیون راس دام برسد آن زمان می‌گفتند مراتع پاسخگوی این میزان اضافه دام نیست، اما الان ۱۲۲ میلیون واحد دامی در کشور داریم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به محدودیت‌های محیط زیست کشور گفت: این مملکت ظرفیت محدودی دارد بیشتر از آن در کوتاه مدت می‌توانیم برداشت کنیم، اما دربلند مدت ویرانش می‌کنیم و نابودی محیط زیست، آب و تمدن را رقم می‌زنیم.

کلانتری ادامه داد: امروز شاهد مصرف بیش از حد آب هستیم. خشک شدن تالاب، گردوخاک، ازبین رفتن حیات وحش و اهل، همه نتیجه این زیاد مصرف کردن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار