ابراهیم شمسی‌زاده، پیشکسوت و استاد تفسیر قرآن دشتستانی گفت: از سال 1353 و از زمانی‌که به دبیرستان می‌رفتم، به حوزه معارف اسلامی علاقه‌مند شدم و چون با پدرم به‌طور مرتب به مسجد و مراسم مذهبی می‌رفتیم، این اشتیاق بیشتر شد.
کد خبر: ۷۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۴ 08 March 2015
نهمین دوره همایش تکریم چهره‌های قرآنی با توجه به فراوانی برنامه‌های قرآنی تدارک دیده‌شده در دهه فجر، اول اسفند در تهران با معرفی 54 شخصیت و تشکل قرآنی برگزار و از ابراهیم شمسی‌زاده به‌عنوان پیشکسوت و استاد تفسیر قرآن در این همایش تجلیل شد.

به گزارش "تابناک بوشهر"، این همایش به همراه اختتامیه سومین دوره مسابقات سراسری قرآن «تسنیم» و دومین دوره مسابقات «تلاوت» و با حضور نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور، مدیرعامل خبرگزاری قرآنی و پیشکسوتان قرآن کریم و جمعی از مسوولان قرآنی و مدرسان قرآن کریم در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

ابراهیم شمسی‌زاده، پیشکسوت و استاد تفسیر قرآن دشتستانی گفت: از سال 1353 و از زمانی‌که به دبیرستان می‌رفتم، به حوزه معارف اسلامی علاقه‌مند شدم و چون با پدرم به‌طور مرتب به مسجد و مراسم مذهبی می‌رفتیم، این اشتیاق بیشتر شد. به‌همین خاطر از همان سال‌ها کار ترجمه و تفسیر و آموختن قرآن کریم را شروع کردم‌. از سال 1375 به بعد نیز به حوزه تدریس و آموزش ترجمه و تفسیر وارد شدم.

شمسی‌زاده گفت: هم‌اکنون در کانون امام خمینی برازجان و در چندین مسجد این شهر کلاس‌های ترجمه و تفسیر را برگزار می‌کنم. همچنین در روستای نظرآقای دشتستان، برای بانوان ،کلاس ترجمه و تفسیر دارم.

وی ادامه داد: تفسیر چند سوره از قرآن کریم را نیز در قالب چند جزوه، نوشته و در اختیار دانش‌آموزان قرار داده‌ام. بزرگ‌ترین ثمره زندگیم تربیت افرادی است که در سطح ملی و بین‌المللی برای کشور افتخار‌آفرینی می‌کنند.

شمسی‌زاده با تاکید بر لزوم خواندن و فهم آیات قرآنی گفت: آیه 82 سوره اسرا به قدرت شفای قرآن اشاره می‌کند و هدف ادیان را، رساندن انسان‌ها به سلامت جسمی و روانی بیان می‌کند و در واقع می‌خواهد به ما یاد‌آوری کند که هدف دین، رساندن انسان به کمال است.

وی در پایان افزود: ما مسلمان‌ها نباید لحظه‌ای از قرآن فاصله بگیریم. انس با قرآن خستگی نمی‌آورد و این ویژگی از کراماتی است که تنها در قرآن یافت می‌شود.  در مراسم تکریم  چهره‌های قرآنی، مهدی قره شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم‌، ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری مسابقات قرآن تسنیم و تلاوت از مرحله شهرستانی تا کشوری، تشکیل شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در دستگاه‌های فرهنگی را از نتایج برگزاری سه دوره مسابقات قرآن تسنیم ویژه کارکنان و خانواده‌های دستگاه‌های فرهنگی دانست و از آغاز فعالیت این شورا در آینده نزدیک خبر داد. بعد از سخنرانی رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، از برگزیدگان دومین دوره مسابقات قرآن تلاوت، تجلیل شد و در این بخش از مراسم، جمعی از مسوولان و استادان قرآنی جوایز برگزیدگان این دوره از مسابقات قرآن تلاوت را با همراهی مجریان برنامه به آنها اهدا کردند.

تجلیل از استادان و پیشکسوتان قرآنی با بیش از سه تا چهار دهه فعالیت از مهم‌ترین برنامه‌های همایش تکریم چهره‌های قرآن بود که برخی از این اساتید قرآن از جمله «بهمن محرم‌زاده» از استان آذربایجان شرقی، «حسین شریعتی» از استان آذربایجان غربی، «داود موسوی» از استان اردبیل، «مجید عربی» از استان اصفهان، «عزت‌الله خلیلی قیداری» از استان البرز، «ابراهیم شمسی‌زاده» از استان بوشهر، «سیدعبدالرضا معینی» و «هاشم روغنی» از خراسان رضوی، «سیدمحمد حسینی‌نژاد» از سمنان، «قاسم وفاپور» از قزوین، «سیروس شاهین» از گیلان، «اسماعیل سبحانی» از مرکزی و «کاظم میرزازاده» از یزد، «محمد بنیادی» و «محمد طالبی‌پور» از تهران  در این بخش تکریم شدند.

همچنین در بخشی از مراسم، تصویری از استادان قرآنی نشان داده شد که شاید سال‌ها است میان جامعه قرآنی نیستند و برخی از آنها نیز طی سال‌های اخیر از دنیا رفته‌اند. همایش تکریم چهره‌های قرآنی قصد داشت به‌سبب حضور خانواده‌های این استادان در سالن برگزاری مراسم، یاد و خاطره این این استادان فقید را گرامی داشته و سال‌ها فعالیت قرآنی این استادان را پاس بدارد...
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار