معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: متاسفانه معادن استان از تکنولوژی نوین بی بهره اند.
کد خبر: ۷۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۵ 20 August 2015

کهوریان در آیین افتتاح دومین نمایشگاه تخصصی معدن ، صنایع معدنی و ماشین آلات وابسته در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی آذربایجان غربی در پارک جنگلی ارومیه با بیان اینکه تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی در استان، اقتصاد دانش بنیان و دستیابی به تکنولوژی های نوین است،اظهار کرد: باید در شرایط موجود با استفاده از تکنولوژی و فناوری های به روز معدنی از ظرفیت های بی بدلیل اقتصادی معادن استان بهره مند شویم.

وی گفت: با وجود دارا بودن پتاسیل های بالای معادن استان 70 درصد مواد معدنی باطله می شود؛ قطعا با بهره وری درست در این بخش می توان از اتلاف مواد معدنی کاست.

کهوریان گفت: باید در بخش زمینه سازی های لازم جهت استخراج بهینه و فراوری مواد استخراج شده و نیز برنامه ریزی های لازم جهت توسعه معادن در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: سهم ارزش افزوده بخش صنعت در استان 8.5 در صد است که در مقایسه با میانگین کشوری که بیش از 25 درصد می باشد ناچیز است.

وی گفت: با توجه به شرایط موجود و احتمال ورود سرمایه گذاران بخش صنعتی باید توجه ویژه ای به توسعه و تکمیل زیرساختهای بخش صنعت داشت.

معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه باید سیاست های کلان عالمانه طراحی شود افزود:برای رسیدن به توسعه اقتصادی باید اقتصاد درون زای برون گرا را مدنظر قرار داد.

وی ادامه داد: اقتصاد درون زا امکان رقابت اقتصادی را فراهم می کند و امید است در این راستا قدم های اساسی برداشت.

همچنین؛ موسی زاده مشاور استاندار و مدیر مركز جذب سرمایه گذاری استانداری آذربایجان غربی با لزوم توجه به صنعت نمایشگاهی گفت: یک درصد از اقتصاد جهان را صنعت نمایشگاهی به خود اختصاص داده و ارزش صنعت نمایشگاهی و صادراتی در کشور های اروپایی به 300 میلیارد دلار می رسد لذا این مهم نشان از اهمیت و جایگاه ویژه صنعت نمایشگاهی دارد.

وی ادامه داد: صنعت نمایشگاهی تاثیر بسزایی در بازرگانی خدمات وفروش کالا دارد لذا باید با تلاش و جدیت مسئولان مربوطه در این استان نیز به صنعت نمایشگاهی توجه ویژه داشت.

موسی زاده با اشاره به اینکه آذربایجان غربی با داشتن 890 کیلومتر مرز مشترک با 3 کشور عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان ؛ظرفیت بی نظیری در بخش تجاری و صادراتی دارد افزود: باید مسئولان با اتخاذ سیاست و برنامه های لازم در جهت ارتقای ظرفیتها و بهره برداری کامل از شرایط و زمینه های موجود ، موجب شکوفایی هرچه بیشتر این استان شوند.

وی ادامه داد: فرصت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف در استان وجود دارد و در این زمینه چندین تفاهم نامه با شرکت های خارجی و داخلی در راستای جذب و سرمایه گذاری در استان در حال اجراست. 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار