رئیس پلیس راه ایلام خبر داد؛
رئیس پلیس راه ایلام گفت: سرعت غیرمجاز عامل اصلی ۳۶ درصد از تصادف‌های رانندگی در جاده‌های این استان در سال جاری بوده است.
کد خبر: ۷۹۹۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۲ 24 November 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  سرهنگ رضا همتی‌زاده اظهار داشت: برابر بررسی و تجزیه و تحلیل صورت گرفته پلیس در بحث تصادفات سال جاری، اصلی‌ترین پارامتر عملکردی در تصادف‌ها سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و عدم توجه به جلو در محورهای مواصلاتی استان بوده است.

وی افزود: سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ در معابر برون شهری، قدرت واکنش راننده هنگام مواجهه با خطر را کاهش می‌دهد و راننده نمی‌تواند به موقع از بروز حادثه جلوگیری کند.

فرمانده پلیس راه استان ایلام یادآور شد: در سرعت‌های غیرمجاز، عواقب خطای راننده بیشتر می‌شود، هرچه سرعت وسیله نقلیه بیشتر باشد مقدار انرژی مکانیکی که باید توسط ضربه جذب شود بیشتر است و در نتیجه احتمال آسیب‌پذیری راننده و سرنشینان بیشتر می‌شود و حتی دید راننده محدود شده و توانایی راننده جهت کنترل وسیله کمتر می‌شود و هر لحظه احتمال تصادف برای راننده متصور است.

سرهنگ همتی‌زاده با اشاره به نصب و استقرار دوربین‌های ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان ایلام گفت: ۳۴ دوربین پایش تصویری(ثابت و سیار) در تمامی محورهای مواصلاتی استان به منظور کنترل و مدیریت تردد خودروها در جاده‌های این استان فعال است.

وی، کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای را نیازمند همراهی و همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط دانست و افزود: در سه سال گذشته ۶۸ نقطه حادثه‌خیز که بیشتر آنها محل تصادف‌های جاده‌ای است در طول مسیرهای ارتباطی استان ایلام شناسایی شده و برای رفع نقص و تخصیص اعتبار در جلساتی چون شورای راهبردی پیشگیری از وقوع تصادف‌ها و کمیسیون راه‌ها مطرح و آسیب‌شناسی شده است.

فرمانده پلیس راه استان ایلام تاکید کرد: تقویت فرهنگ‌سازی در رانندگی درون و برون شهری از سوی مردم و رعایت قوانین جاده‌ای عاملی بازدارنده و موثر در کاهش چشمگیر تصادف‌ها است که در این راستا با همکاری آموزش و پرورش و مهدهای کودک، بچه‌ها از مقاطع پایه با مفاهیم و لزوم پایبندی به مقررات رانندگی آشنا می‌شوند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار