ریسی
ریئس قوه قضایی اذعان کرد: حمایت قضایی باید نسبت به کشاورزان صورت گیرد شورای حل اختلاف تخصصی کشاورزان باید ایجاد شود.
کد خبر: ۸۰۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲ 04 December 2019

به گزارش خبرنگار تابناک اصفهان، حجت الاسلام سید ابراهیم ریسی در جمع کشاورزان اصفهانی با بیان اینکه امده ایم به استان اصفهان تا مسایل و مشکلات قشرهای مختلف را بشنویم عنوان کرد: استقلال اقتصادی بدون خودکفایی کشاورزی امکان پذیر نیست و زمینه آن در استان اصفهان فراهم است و تضمین وجود دارد .

ریس قوه قضاییه تاکید کرد: کشاورزی در بخش صادرات هم می تواند ورود پیدا کند این در حالی است که خودکفایی کشاورزی نیازمند حمایت قانونی است.

ریسی اظهار کرد: موانع تولید باید از پیش پای کشاورزان به عنوان تولیدکننده برداشته شود قوانین حامی کشاورز باشد حمایت مالی و پرداخت تسهیلات به کشاورزان باید در اولویت قرار داده شود .

وی عنوان کرد: توجه به صنعت نباید ما را نسبت به توجه به کشاورزی غافل کند.

ریئس قوه قضایی اذعان کرد: حمایت قضایی باید نسبت به کشاورزان صورت گیرد شورای حل اختلاف تخصصی کشاورزان باید ایجاد شود .

وی بیان کرد: موصوع خرید تصمینی محصولات کشاورزی امری است که کشاورز را نسبت به ادامه فعالیت دلگرم میکند برخی محصولات همچون گندم اگر از کشاورز خریده نشود مجبور خواهیم بود از کشورهای دیگر با چند برابر قیمت خریداری کنیم و گرفتار دلال ها شویم.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه بحث سو مصرف آب در استان اصفهان باید تبدیل به حسن مدیریت شود اضافه کرد: حق آبه و حق مالکانه با مشارکت و مشورت کشاورزان باید مورد احترام واقع شود .

وی پیشنهاد داد: با حصور معاون اول قوه قضاییه ، ریس بازرسی کل کشور، ریس دیوان عدالت اداری، وزیر نیرو استاندار اصفهان و چهارمحال بختیاری و خوزستان و نماینده کشاورزان و ریس مجمع نمایندگان کارگروهی تشکیل شود تا موضوع آب را به سامانی برسانند و در مدتی کوتاه به نتیجه برسانند تا متوجه شویم مشکل در کدام بخش قرار دارد و مسیولان به تصمیمی عادلانه برسند .

ریس قوه قضاییه اضافه کرد: واردات موصوع دیگری است که رهبری نیز نسبت به ان تاکید داشتند در این بخش کالایی که امکان تولید در داخل است ضرورتی ندارد از خارج از کشور وارد شود و این روند در تولیدات کشاورزی نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

او با انتقاد از حضور واسطه ها در حوزه کشاورزی اذعان کرد: واسطه ها و دلال ها را باید مورد توجه قرار داد که روند فعالیت کشاورزان را با خلل روبرو کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار