معتمدین منطقه 14 در دیدار با شهردار اصفهان چه گفتند؛
شهردار اصفهان پیش از جلسه ملاقات مردمی با شهروندان منطقه 14 در قالب نشست هم اندیشی اصفهان فردا با معتمدین مردم، نخبگان و شهروندان مشارکت جوی منطقه 14 دیدار کرد.
کد خبر: ۸۰۴۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ 09 December 2019

به گزارش  تابناک به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، اکبر پاکزاد از فرماندهان دفاع مقدس به عنوان نخستین معتمد از محله باطان ضمن ابراز رضایت از عملکرد مدیر منطقه 14 شهرداری اصفهان، اظهار کرد: به جز خدمتگزاری به همه اقشار چیز دیگری از مدیر این منطقه از شهرداری اصفهان که دارای قومیت ها و اتباع مختلف بود، ندیده ایم.

وی با بیان اینکه فضاسازی و زیباسازی های منطقه بهتر شده و در ورودی خیابان زینبیه شمالی نیز فضاسازی مناسبی صورت گرفته و ما از این موضوع رضایت داریم، تصریح کرد: رسیدگی به جمعیتی با قومیت های مختلف در این منطقه کار سخت و بزرگی است که شهرداری منطقه به خوبی از پس آن برآمده است. 

لزوم اتمام هر چه سریعتر حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان

صادقی، از محله باطان نیز در ادامه این نشست در خصوص مشکلات و عقب نشینی خیابان مهدیه، اظهار کرد: بیش از 23 هزار جمعیت در این خیابان وجود دارد که باعث می شود ترافیک این خیابان بسیار شدید باشد، ‌لازم است برنامه ریزی برای این عقب نشینی ها انجام و بودجه مناسب دیده شود.

وی تصریح کرد: باید برنامه ریزی شود تا هر چه سریعتر رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان در این منطقه به پایان برسد تا دیگر شاهد ترافیک ماشین های سنگین نباشیم.

قدردانی برای آغاز حلقه حفاظتی و پروژه بلوار فرزانگان

اکبری از محله ارزنان یکی دیگر از معتمدین منطقه ضمن تشکر از شهرداری اصفهان بابت هزینه های انجام شده در پروژه های حلقه حفاظتی چهارم شهر اصفهان، بلوار فرزانگان و ... گفت: امیدوارم اجرای هر چه سریعتر این پروژه ها بتواند باعث آسایش و آرامش مردم منطقه شود. 

وی تصریح کرد: زمین هایی در بین خانه های منطقه وجود دارد که باید تکلیف این زمین ها مشخص شود.

این معتمد محلی تاکید کرد: لازم است به زینبیه و شهرداری منطقه 14 که مناطقی محروم هستند به صورت ویژه نگاه شود.

تعیین تکلیف طرح میدان زینبیه و آزادسازی هایی که در گذشته انجام نشده بود

درویشی از محله ارزنان در ادامه این نشست با بیان اینکه نزدیک به 38 سال است طرحی با عنوان طرح مذهبی فرهنگی در منطقه در دستور کار است، اظهار کرد: با وجود همه پیگیری ها و نامه نگاری های انجام شده این طرح به سرانجام نرسیده است.

وی اضافه کرد: از شهردار اصفهان و مدیران شهری خواهش دارم در صورتیکه تصمیمی مبنی بر احداث میدان بزرگ سوم شهری زینبیه دارند هر چه سریعتر این طرح را به اجرا برسانند زیرا 38 سال زمان زیادی است که در مورد این طرح گذاشته شده است. هر خانواری که بخواهد در این محدوده تصمیمی برای زندگی خود بگیرد به دلیل اینکه خانه اش در طرح قرار دارد امکان انجام آن را ندارد. 

این معتمد منطقه شهردار اصفهان را فردی دارای مدیریت جهادی به دور از شعار زدگی ذکر کرد و افزود: در مدیریت دوره آقای دکتر نوروزی نزدیک به 50 تا 60 خانه در این محدوده آزاد شد که در گذشته صورت نگرفته بود، بنابراین لازم است هر چه سریعتر تکلیف این میدان بزرگ زینبیه مشخص شود.              

مشکل زمین های حصه

هاشمی از جوانان محله حصه با بیان اینکه محله حصه در دو منطقه 10 و 14 شهرداری اصفهان قرار گرفته است، اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی محله حصه وجود اتوبان مابین دو محله حصه است که باعث به وجود آمدن اختلافاتی شده زیرا بحث های فرهنگی هر یک از این محله ها به طریقی دنبال شده است. 

وی مشکل اصلی محله حصه را وقفی بودن زمین ها ذکر کرد و افزود: چندین بار از نمایندگان و مسئولان اصفهانی درخواست پیگیری این موضوع از اوقاف را داشته ایم.

این معتمد جوان محلی مشکل دیگر حصه را معضل فرهنگی عنوان کرد و گفت: با وجود فعالیت های بسیار شهردار منطقه برای محله حصه تاکنون معضل فرهنگی این محله رفع نشده است، یک فعالیت فرهنگی واحد در محله حصه وجود ندارد تا هر گروهی تحت عنوان NGO با فعالیت های مختلف وارد آن نشود. 

وی با اشاره به معضل کارتن خواب ها، اضافه کرد: حل این موضوع باید در اولویت مدیران قرار بگیرد زیرا کارتن خواب ها در کنار مدرسه دخترانه اقدام به استعمال مواد مخدر می کنند که معضلی بسیار بزرگ است و می تواند آسیب زیادی به دانش آموزان وارد کرده و چهره محله را نازیبا کند. 

هاشمی تاکید کرد: در محله حصه شمالی پارکی وجود ندارد، بسیاری از زمین ها مابین محله حصه و جلوان رها شده است که باعث به وجود آمدن ریزگردهای بسیاری می شود، لازم است فضای سبزی برای این منطقه در نظر گرفته شود تا این معضل هم برطرف شود.

وی تصریح کرد: مشکل ورزشگاه محله حصه شمالی تاکنون حل نشده است، قهرمانان بسیاری در محله حصه وجود دارند که در صورت رسیدگی می توانند به رشد و پیشرفت جوانان محله کمک کنند. 

ورزشکاران ملی منطقه، فاقد امکانات ورزشی

روحانی از نخبگان ورزشی منطقه 14 در ادامه این نشست اظهار کرد: نخبگان ورزشی و ورزشکاران ملی بسیاری در رشته های مختلف ورزشی مانند رزمی و کشتی در منطقه وجود دارند که از امکانات کافی برخوردار نیستند.

وی تصریح کرد: لازم است یک رسیدگی به وضعیت فعلی این قهرمانان نیز صورت بگیرد.

سالن ورزشی دارک پاسخگوی نیاز جوانان نیست

صالح پور از مقام آوران منطقه 14 با بیان اینکه سالنی با کمک شهردار منطقه راه اندازی کرده ایم، افزود: این سالن کوچک است و پاسخگوی نیاز بچه ها و جوانانی که از این سالن استفاده می کنند نیست. در صورتیکه توجهی به جوانان و بچه های منطقه دارک صورت نگرفته و این جوانان به سمت ورزش کشیده نشوند سرنوشت دیگری در انتظار آنها خواهد بود.

وی تصریح کرد: لازم است سالنی در این منطقه احداث شود تا جوابگوی این نیاز باشد.

معضل مهم منطقه کارتن خواب ها هستند

قندی از معتمدین محله جلوان یکی دیگر از افراد حاضر در این جلسه بود. این معتمد محلی نبود سالن ورزشی در محله جلوان را یکی از کمبودهای محله ذکر کرد و افزود: معضل مهم منطقه کارتن خواب ها هستند که علاوه بر استعمال مواد مخدر، مشکلات دیگری را هم ایجاد می کنند. 

وی تصریح کرد: کارتن خواب ها که تعدادشان بسیار زیاد نیز شده است آبروی محله را به خطر انداخته اند، البته این موضوع به دلیل فقر بسیار است که لازم است فکری برای این معضل صورت بگیرد.

ظرفیت فرهنگی محله جوابگوی جمعیت 20 هزار نفری محله باطان نیست

حاج هاشمی از روحانیون محله باطان و از معتمدین محلی در ادامه این نشست با بیان اینکه نباید نگاه شهروند درجه یک و شهروند درجه دو داشت، اظهار کرد: ظرفیت فرهنگی محله جوابگوی جمعیت 20 هزار نفری محله باطان نیست. دغدغه من فرهنگی است، اگر نمی شود در منطقه این فضا را ایجاد کرد لازم است تخفیف هایی در نظر گرفته شود تا مردم بتوانند از امکانات فرهنگی استفاده کنند.

این معتمد محلی تاکید کرد: لازم است کارهای فرهنگی برای مردم منطقه بیشتر صورت بگیرد زیرا این مردم به چنین برنامه ها و امکاناتی نیاز دارند. لازم است مساجد محوریت خود را داشته و باقی بمانند.

وی اضافه کرد: لازم است به محله های عمان سامانی، مهدیه و طالقانی که دارای حجم عظیم جمعیت است رسیدگی بیشتری شود. 

پورمعافی از محله سودان با بیان اینکه مسجد و حسینیه قمر بنی هاشم محروم واقع شده است، گفت: در حال حاضر این مسجد فاقد سرویس بهداشتی مناسب است و سرویس آن یک کانکس است، لازم است بودجه ای برای این موضوع در نظر گرفته شود.

لزوم افزایش اتوبوس ها

خانم سجاد از شهروندان منطقه در ادامه این نشست، خواستار افزایش اتوبوس ها به ویژه در خط باغ قوشخانه به سمت باغ رضوان شد.

پیش بینی 4 ورزشگاه در 30 ماه

حجت الاسلام حاج آقا قربانی از روحانیون محله سودان در ادامه این جلسه با بیان اینکه 4 ورزشگاه در منطقه در عرض 30 ماه بنا شده که دو مورد از این ورزشگاه ها در حال استفاده است، یک مورد در آستانه بهره برداری و یک مورد هم سازه های آن بنا شده است که جای تشکر دارد، ‌اظهار کرد: یکی از محله های ورزش خیز در منطقه 14 محله باطان است.

وی تصریح کرد: آزادسازی و زیرسازی ها، آسفالت و نور ادامه خیابان مهدیه در زمان مدیریت فعلی شهرداری انجام شده که جا دارد از اقدامات انجام شده تشکر و پیگیر کارهای انجام نشده هم بود.

این معتمد محلی تاکید کرد: حوزه های علمیه، مساجد و اماکن مذهبی را مردم دینی ما در دهه های گذشته کمک کرده و ساخته اند، اینکه ما از شهرداری انتظار ساخت مسجد داشته باشیم انتظار بیجا و ظلم به شهرداری است اما آیا اینکه به طور مثال 5 نفر پشت سر من نماز می خوانند شهرداری مقصر است یا اشکال و کم کاری در من هم وجود داشته است.

حجت الاسلام حاج آقا قربانی ادامه داد: به مسائل ترافیکی مناطق هفت، 10 و 14 توجه نشده است، امیدواریم در کنار کارهای انجام شده طی 30 ماه گذشته این دوره مدیریت شهری، فکری نیز برای این معضل در مناطق ذکر شده صورت بگیرد.

این معتمد محلی تاکید کرد: ادامه بلوار فرزانگان از کارهای ماندگاری است که باعث می شود آلودگی محیط زیستی و مسائل ترافیکی منطقه حل شود، این محل هر ماهه یکی دو کشته داشته و بهره برداری از این پروژه ثوابش کمتر از مسجد سازی نیست زیرا جان مردم نجات پیدا می کند.

وی با بیان اینکه منطقه 14 تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده است، اضافه کرد: به عنوان یک طلبه و روحانی این موضوع را به شهردار اصفهان و شهردار منطقه تبریک می گویم، اینکه بخواهیم همه کمبودهای سال های گذشته را طی دوسال انتظار داشته باشیم که انجام شود، کار صحیحی نیست.

حجت الاسلام حاج آقا قربانی ادامه داد: محله سودان یکی از محلاتی است که به آن کمتر توجه شده است، هم اکنون طرح تفصیلی انتهای سودان آماده شده و معضل سودان با این طرح حل می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار