دادستان عمومی وانقلاب اراک خبر داد:
دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: توهین به اشخاص عادی با تشکیل پنج هزار و ۴۰۰ پرونده در سال جاری بیشترین فراوانی جرم را در این شهرستان به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۸۰۶۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴ 18 December 2019

به گزارش تابناک مرکزی، عباس قاسمی درجمع خبرنگاران با بیان اینکه نیاز است با شناخت علل و ریشه‌ها این مشکل اقدامات لازم فرهنگی از سوی دستگاه‌های متولی انجام شود افزود: درشهرستان اراک جایگاه بعدی جرائم به سرقت که مستوجب تعزیر با پنج هزار ۷۱ فقره پرونده، ضرب و جرح عمدی با چهارهزار و ۶۲۰ پرونده و ایراد صدمه بدنی غیرعمدی براثر تصادفات با سه هزار و ۷۴۹ فقره پرونده، اختصاص دارد.
وی ، تهدید با ۲ هزار و ۷۶۲ فقره پرونده، نگهداری مواد مخدر با ۲ هزار و ۶۹ پرونده، تخریب با یک‌هزار و ۸۲۳ فقره پرونده را از دیگر جرایم با فراوانی بالا اعلام کردوگفت: کلاهبرداری با تشکیل یک‌هزار و ۷۲۴ فقره پرونده هشتمین فراوانی جرم در شهرستان اراک است.
قاسمی با بیان اینکه بیش از نیمی از این بزه در فرآیند داد و ستدهای فضای مجازی رخ می‌دهد یاد آورشد: با وجود تاکید مراجع قضایی و انتظامی همچنان کم‌توجهی در این حوزه بسیار زیاد است.
وی ، جرم افترا با یک‌هزار و ۶۳۸ فقره پرونده و تحصیل مال از طریق نامشروع یا سواستفاده و تقلب را ازدیگر جرایم در اراک اعلام کرد وافزود: سرقت، توهین، ضرب و جرح عمدی، تصادف، تهدید، تخریب، کلاهبرداری، نگهداری مواد مخدر، افترا و خیانت در امانت در ارزیابی پرونده جرایم استان مرکزی پرتعدادترین موارد را به خود اختصاص داده اند.
وی با بیان اینکه جلوگیری از فعالیت کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی آلاینده از مهمترین اقدامات این نهاد در سال جاری است اظهار داشت: شرکت ملی پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند به‌هیچ عنوان صنعت سبز نیست و در صورت مشاهده آلایندگی، بر اساس قانون مهروموم می‌شود و تمام عواقب آن برعهده این واحد است همچنین واحدهای تولیدی الکل‌سازی مستقر در شهرک صنعتی ایبک‌آباد اراک به‌دلیل آلاینده بودن و انتشار بوی نامطبوع تنها تا پایان امسال فرصت دارند نسبت به رفع نواقص اقدام کنند و در غیر این‌صورت بعد از پایان مهلت صادر شده از فعالیت این واحدها جلوگیری می‌شود.
دادستان عمومی وانقلاب اراک با بیان اینکه در حوزه سیاست‌گذاری حفظ حقوق بیت‌المال در سال جاری ۱۱ مصوبه برای پیگیری ابلاغ شد گفت: بر این اساس ۸۹۱ هکتار از اراضی دولتی رفع تصرف شد و در بخش اراضی ملی و منابع طبیعی ۴۵۹ پرونده تشکیل و ۳۱۱ متهم احضار و یا بازداشت شدند و قرار قانونی صادر شده است.
وی با بیان اینکه در حوزه تغییر کاربری اراضی غیرمجاز امسال ۴۰ پرونده تشکیل و ۱۷۵ متهم احضار و بازداشت شدند افزود: ۹۹ هکتار از اراضی عرب‌لو و کچلو زندیه برای راه‌اندازی مجتمع گردشگری واگذار شده بود که به‌دلیل مشکلات کم‌آبی منطقه در شورای سیاست‌گذاری الحقوق بیت‌المال از فعالیت این سرمایه‌گذار ممانعت شد.
قاسمی با بیان اینکه تصرفات روستای نظم آباد اراک نیز شناسایی و به دستگاه‌های مسئول برای پیگیری ابلاغ شده است گفت: پیگیری مشکلات شهرک صادقیه اراک، مخالفت واگذاری ۱۵ هکتار از اراضی شهر ساوه برای راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی، مخالف با واگذاری ۳۰ هکتار از اراضی ملی ساوه برای ایجاد شهرک صنعتی، شناسایی چاه‌های غیرمجاز و نصب کنتور هوشمند بر ۹۲ حلقه چاه و دستور مهر و موم ۱۷ حلقه چاه غیرمجاز و صدور دستور به نیروی انتظامی برای گسترش گشت‌های انتظامی برای جلوگیری از تصرفات اراضی ملی و جلوگیری از سرقت از دیگر فعالیت‌های دادستانی اراک در سال جاری است.
دادستان عمومی و انقلاب اراک با اشاره به اینکه در روزهای گذشته گروهی پنج نفره که اهالی یکی از استان‌های همجوار بودند با پوشش نیروی انتظامی اقدام به اخاذی کردند گفت: با هوشیاری نیروی انتظامی و قضایی استان این باند شناسایی و تاکنون ۲ نفر از اعضای آن دستگیر شده‌اند.
وی با بیان اینکه راه‌اندازی مجتمع تصادف‌ها در اراک را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد و گفت: این مجتمع با استقرار پلیس راهنمایی و رانندگی و نمایندگان دفاتر بیمه به صورت تخصصی به مجرمان عمدی و غیرعمدی تصادفات خدمات ارائه می کند.

وی درباره فعالیت‌های دادستانی اراک در انتخابات هم با بیان اینکه با وجود تمامی مسایل و مشکلات اقتصادی، مردم پای انقلاب ایستاده‌اند گفت: همه باید برای برگزاری انتخابات پرشور تلاش کنند.
قاسمی با بیان اینکه استفاده از امکانات دولتی به نفع داوطلبان انتخاباتی، ایجاد اختلاف بین قومیت‌های مذهبی، دادن وعده‌های بی اساس از سوی داوطلبان به مردم، تخریب، توهین و افترا به داوطلبان و اخلال در انتخابات و واگذاری تریبون به مجرم علیه امنیت ملی هستندخطوط قرمز دادستانی است تاکید کرد: با قدرت با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.
وی درباره اغتشاشات استان و اراک هم با بیان اینکه در این ماجرا بیش از ۱۰۰ نفر از سوی دستگاه‌های مسوول دستگیر شدند گفت: اغلب آنان با دریافت تعهد آزاد شدند و تنها چهار نفر در بازداشت قرار گرفتند که این افراد نیز به تازگی آزاد شده و اکنون هیچ فردی در ارتباط با اعتراضات بنزین در استان مرکزی بازداشت یا زندانی نیست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار