مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون و کار:
مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون و کار گفت: باتوجه به بازار کار کشور و افراد جویای کار بویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی، در سال آینده 5 هزار نفر نیروی کار ایرانی جهت اشتغال به خارج از کشور اعزام می شوند.
کد خبر: ۸۰۷۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ 19 December 2019

به گزارش «تابناک هرمزگان»؛ اکبرنیا در نشست تخصصی برنامه های اشتغال توسعه کشور افزود: در حال حاضر130 دفتر کاریابی خارجی داریم و سیاست وزارت کار این است که اعزام نیروی کار از طریق دفاترکاریابی که مجوزهای لازم را دارند، انجام شود.
وی اضافه کرد: این دفاتر در کشورهایی که پذیرش نیروی کار دارند، فعالیت و با کشورهایی که متقاضی نیروی کار هستند، ارتباط برقرار می‌کنند.
مدیرکل هدایت نیروی کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: تاسیس دفاتر هدایت و حمایت نیروی کار در کشورهای هدف یکی از برنامه‌های وزارت کار در حوزه اعزام نیروی کار به خارج از کشور و حمایت از نیروی کار در کشورهای هدف است و در حال حاضر هفت دفتر از طریق کاریابی‌های مجاز تشکیل شده است.
اکبرنیا اظهارداشت: در سال 95 سامانه بانک اطلاعات ایرانیان شاغل در خارج از کشور راه اندازی شده که مشکل ایرانیان شاغل در خارج جهت تمدید و یا صدور گواهینامه شغلی برطرف می شود.
وی اضافه کرد: نیروهای کار ایرانی شاغل در خارج با ثبت نام در این سامانه می توانند پس از صدور گواهینامه شغلی توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حمایت ها و موارد تشویقی از جمله معافیت از عوارض خروج از کشور، برخی از معافیت های گمرکی و مباحث بیمه تأمین اجتماعی بهره مند شوند.

اعزام ۵ هزار نیروی کار ایرانی به خارج از کشور
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار