معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی:
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت:هنرمندان صنایع دستی استان برای ارسال آثار در چهارمین دوره جشنواره فجر آماده شوند.
کد خبر: ۸۰۷۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴ 20 December 2019

به گزارش تابناک مرکزی، قاسم کاظمی در نشست ماهیانه با هنرمندان صنایع دستی که پایان هر ماه برگزار می شود افزود: حضور پیروز هنرمندان استان در جشنواره ها، دریافت نشان های جهانی و ملی و همینطور فروش مطلوب محصولات تولیدی، حاکی از هنر کیفی، اصیل و در عین حال به روز هنرمندان استان است که غیر از اشتغال زایی و بهره مالی، به نوعی صادرات فرهنگ استان هم محسوب می شود.
او یاداورشد: دریافت نشان ملی به آثار هنری استان نسبت به دوره گذشته رشد ۱۱۰ درصدی داشته است .
کاظمی گفت: در این دوره ۲۹ اثر استان موفق به دریافت نشان ملی شدند و این آثار برای دریافت مهر اصالت جهانی به مرحله بعد دست یافتند.
معاون صنایع دستی استان مرکزی در ادامه افزود: این جلسه با محوریت اطلاع رسانی، آموزش و برنامه ریزی به هنرمندان برای حضور آثار قوی تر و راهیابی به چهارمین جشنواره فجر است.
معاون صنایع دستی استان گفت: هنرمندان حداکثر تا ۲۵ دی ماه فرصت ارائه آثار به معاونت صنایع دستی استان را دارند.
کاظمی افزود: آثار ارسالی به اين جشنواره بايد مبتني بر شيوه‌هاي توليد صنايع دستي خلق شده باشد و مهم‌ترين شاخص انتخاب آثار، وجوه متمايز صنايع‌دستي از لحاظ طراحي، كيفيت اجرا، اصالت برند و هويت و كاربرد خلاقانه است.
وی گفت: نشست هنرمندان صنایع دستی پایان هر ماه در معاونت صنایع دستی استان برگزار می شود و تلاش می کنیم در این جلسات هماهنگی و برنامه ریزی برای بهبود کیفی محصولات صنایع دستی و اهتمام بر ارتقای صنایع دستی استان انجام شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار