مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت مصرف سرانه شیر در کشور برای هر نفر ۸۰ کیلو گرم و در کشورهای برخوردار و پیشرفته بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم است که اختلاف فاحش در این موضوع بین کشور ما و دیگر کشورها وجود دارد.
کد خبر: ۸۰۹۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱ 29 December 2019

به گزارش خبرنگار تابناک سیستان و بلوچستان رخشانی با اشاره به اهمیت تغذیه در سلامت جسم و روان انسان ها اظهار کرد: مصرف سرانه شیر در کشور برای هر نفر ۸۰ کیلو گرم و در کشورهای برخوردار و پیشرفته بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم است که اختلاف فاحش در این موضوع بین کشور ما و دیگر کشورها وجود دارد.

وی افزود: نیازمند فرهنگ سازی و ترویج فواید استفاده از شیر در برنامه غذایی خانواده ها هستیم و باید این موضوع به همه بدنه جامعه تعمیم یابد.

رخشانی تصریح کرد: شیر شادابی و نشاط و پویایی را برای دانش آموزان به ارمغان می آورد و استفاده از این نعمت خدادادی که سرشار از پروتئین و ویتامین است مورد تاکید همه متخصصان سلامت می باشد.

مدیرکل آموزش وپرورش استان خاطرنشان کرد: توزیع شیر در مدارس استان بعد از 2 سال و با اختصاص 23 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: بیش از 698 هزار دانش آموز مقاطع پیش دبستانی ،ابتدایی و متوسطه اول مدارس دولتی و غیر دولتی استان، 14 میلیون و 417 هزارو 312 پاکت شیر رادر 20 نوبت ( در هفته 2 تا 3 نوبت )تا پایان سال تحصیلی دریافت می کنند.

رخشانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو میلیون پاکت شیر در ۱۸ منطقه و شهرستان استان در حال توزیع است.

وی ضمن تاکید بر رعایت بهداشت و ضرورت نگهداری مناسب از شیرهای توزیع شده توسط مسئولین شهرستانی و مناطق استان تصریح کرد: با توجه به شرایط نگهداری متفاوت، کنترل توزیع شیر در مدارس از اهمیت خاصی برخوردار است.

رخشانی بیان کرد: با بهره گیری از ظرفیت های مختلف به دنبال تحقق و رعایت سلامتی و شادابی دانش آموزان در مدارس و کلاس های درس هستیم.

رخشانی افزود: امیدوارم تمام وعده هایی که در این موضوع از سوی مسئولین مطرح شده است با جدیت و همت و برنامه‌ریزی لازم تحقق یابد و در این مسیر تدبیر لازم صورت پذیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار