امام جمعه اصفهان تاکید کرد؛
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تأکید بر گسترش فرهنگ علم‌آموزی در جامعه گفت: لازم است تا قوانین پیشگیرانه برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب شود.
کد خبر: ۸۰۹۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲ 30 December 2019

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به ضرورت علم‌آموزی و تأکید اسلام به دانش‌اندوزی اظهار داشت: دستور امام راحل ارزشمند و الگو گرفته از پیامبر اکرم (ص) است چراکه آن حضرت پس از تشکیل حکومت، آموختن را توصیه کردند و افرادی وظیفه داشتند تا دیگران را آموزش خواندن و نوشتن بدهند، امام راحل نیز در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برای گسترش سواد در کشور دستور تشکیل نهضت سوادآموزی را صادر کردند.

وی افزود: اسلام اهمیتی زیادی به سواد و دانش می‌دهد چون مهم‌ترین رکن اجتماع، انسان و نیروی انسانی است که ارزش این نیروی انسانی به دانایی و آگاهی و علم او است؛ زمین و آسمان و سایر نعمت‌های الهی همواره وجود دارد اما این فکر و علم آدمی است که سبب شده تا فناوری‌های جدیدی را در خدمت او قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تأکید بر گسترش فرهنگ علم‌آموزی در جامعه تصریح کرد: اگر از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی قوانینی وضع می‌شد که کسی بی‌سواد نباشد امروز بی‌سوادی ریشه‌کن شده بود، بنابراین لازم است تا قوانین پیشگیرانه برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب شود.

وی اضافه کرد: امیدوار هستیم که زمانی فرا برسد که استان اصفهان نخستین استانی باشد که کار نهضت سوادآموزی را به اتمام رسانده و کودک و نوجوان بی‌سوادی وجود نداشته باشد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان در ابتدای این دیدار با بیان اینکه استان اصفهان جز پنج استان برتر در نهضت سوادآموزی است، اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ از ۵ میلیون نفر جمعیت استان اصفهان، حدود ۱۰۲ هزار نفر بی‌سواد مطلق هستند، همچنین ۴۰ هزار نفر در پایگاه‌های سوادآموزی استان اصفهان ثبت‌نام کرده‌اند که در مجموع حدود ۱۵۰ هزار نفر بی‌سواد مطلق از سن ۱۰ تا ۴۹ سال وجود دارند.

بهمن امید قائمی افزود: مهاجرت از استان‌های دیگر و مسدود نبودن مبادی بی‌سواد همچون بد سرپرستی سبب شده تا برخی از افراد از تحصیل باز بمانند و بی‌سوادی در استان اصفهان ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه طرح کلید بهشت با همکاری ستاد اقامه نماز در نهضت سوادآموزی استان اصفهان اجرا می‌شود، گفت: ۱۴ مرکز یادگیری محلی در استان فعال هستند که به آموزش حرفه و مهارت و ایجاد اشتغال می‌پردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار