نجفی گفت: تاکنون بیش از ۲۵ هزار شی تاریخی – فرهنگی موجود در موزه‌ های تابعه این اداره کل و مجموعه های خصوصی استان ساماندهی شده است.
کد خبر: ۸۰۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ 30 December 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان: «محمد مهدی نجفی»، امروز (دوشنبه 9 دی) در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون بیش از 25 هزار شی تاریخی - فرهنگی ساماندهی شده است که از این تعداد نزدیک به20 هزار قلم شی متعلق به موزه های تابعه این اداره کل و بیش از پنج هزار شی متعلق به مجموعه های خصوصی است.

 

مسئول امور موزه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس ادامه داد: از ابتدای سال 98 تا پایان آذر ماه سال جاری هم نزدیک به 2 هزار و 300 شی فرهنگی – تاریخی ساماندهی شده است که این تعداد تا پایان سال به سه هزار قلم شی خواهد رسید.

 

وی اضافه کرد: ساماندهی اشیا شامل مستند نگاری، طبقه بندی، تصویرسازی و تهیه شناسنامه بوده است و آثار موزه ای دولتی در نرم افزار «جام» (سامانه جامع اموال فرهنگی - تاریخی و هنری کشور ثبت و در دست ثبت است.

 

نجفی افزود: همچنین شماره رمزی کاربری ورود اطلاعات اشیا مجموعه داران و موزه های خصوصی در اختیار مدیران آنها قرار گرفته است تا اطلاعات اشیا موجود در مجموعه خود را در این سامانه وارد کنند.

 

به گفته این مقام مسئول در استان فارس، 34 موزه با درجه ها و کاربری های متنوع موجود است که 17 موزه دولتی و 17 موزه متعلق به بخش خصوصی است.

 

نجفی خاطر نشان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس آمادگی دارد به منظور ثبت اموال موزه های دولتی غیر وابسته به میراث فرهنگی، نرم افزار «جام» را به شکل رایگان در اختیار مدیریت آنها قرار دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار