استاندار کرمانشاه از حضور ۱۶۰ کشور در رویداد بین المللی کرمانشاه ۲۰۲۰ خبر داد.
کد خبر: ۸۱۲۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳ 07 January 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه  در نشست هم اندیشی گردشگری که امروز با موضوع کرمانشاه ۲۰۲۰ در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه با ریاست استاندار برگزار شد. هوشنگ بازوند ضمن گرامیداشت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی اظهار کرد: حرکت احمقانه آمریکا سبب از دست رفتن یکی از سرمایه های ملی کشور شد که نه تنها ایران بلکه متعلق به جبهه مقاومت جهان اسلام می باشد. شهادت سردار سلیمانی به مراتب اثرگذارتر از وجود ایشان است و جهان اسلام در مقابل این جنایت بزرگ واکنش نشان داد.

استاندار در ادامه با بیان اینکه موج آزادی خواهی در برابر حرکت خودسرانه آمریکا در دنیا ایجاد شده است، افزود: حاج قاسم سال های نخوابید تا رنگ آرامش و آسایش برای مردم به ارمغان آید؛ بهترین عاقبت در انتظار سردار سلیمانی بوده که به وضوح در مراسم گرامیداشت وی دیده می شود.

بازوند با اشاره به فرصت ۱۱ ماهه باقی مانده تا شروع رویداد بین المللی کرمانشاه ۲۰۲۰ تصریح کرد: فرصت باقی مانده برای اجرای برنامه ها کافی می باشد؛ به موضوع گردشگری بسیار کم توجهی کرده ایم. صنعت گردشگری در سال های اخیر از اروپا به کشورهای شرق آسیا منتقل شده و اکنون آمادگی ورود به خاورمیانه را دارد. متاسفانه با وجود پتانسیل های خوب منطقه اقدامات گردشگری به درستی تبلیغ نشده و از مدیران انتظار می رود تا فرصت ها را خلق کرده و حاصل آن را بر سر سفره مردم ببرند.

وی در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه ۲۰۲۰ فرصت بی بدیلی است که بیش از ۱۶۰ کشور جهان در آن شرکت می کنند افزود: در این رویداد بایستی چهره زیبای انقلاب اسلامی، کرمانشاه، به دنیا معرفی کرد و همچنین ثبت جهانی اورامانت با مساحتی بیش از ۲۵۰۰ کیلومتر مربع اقدامی بی نظیر خواهد بود. لازم به ذکر است که در حوزه اشتغال و بیکاری چالش های فراوانی در استان وجود دارد که درصورت بی توجهی به آن موجب شکل گیری آسیب های اجتماعی و در نهایت مباحث امنیتی می شود. صنعت گردشگری در اقتصاد و اشتغالزایی نقش بی بدیل دارد.

بازوند تصریح کرد: یکی از محورهای توسعه اقتصاد استان بخش خدمات است که با شرایط جغرافیایی استان و مرکزیت غرب کشور آماده ارائه خدمت به ۴ استان مجاور در کمتر از ۲ ساعت می باشد. خدمات قابل ارائه در بخش های فرودگاهی، حمل ونقل و قرارداشتن در مسیر اربعین است؛ لذا نباید از بازار مناسب عراق جهت گردشگری غافل شویم.

استاندار کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: ادارات دولتی و نهادهای غیردولتی بایستی موضوع ۲۰۲۰ را برای اطلاع رسانی و ترویج هرچه بیشتر آن به شعار تبدیل کرده و در سربرگ تمامی روادید اداری مکتوب کنند و لازم است ستاد تسهیل رفع موانع سرمایه گذاری گردشگری تشکیل و بانک ها باید آن را در دستور کار خود قراردهند. همچنین فرمانداران باید کارگروه کرمانشاه ۲۰۲۰ را در شهرستان ها تشکیل داده و مشکلات موجود را شناسایی کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار