رئیس شورای اسلامی شهر شیراز مدعی شد که 30 درصد کل تلفات جانی ناشی از حوادث رانندگی شیراز و 5 درصد کل حوادث رانندگی استان فارس مربوط به کمربندی شیراز است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در مسیر آسیب‌شناسی حوادث رانندگی و رفع مشکلات داد.
کد خبر: ۸۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳ 25 February 2015

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز مدعی شد که 30 درصد کل تلفات جانی ناشی از حوادث رانندگی این کلان‌شهر و 5 درصد کل حوادث رانندگی استان فارس مربوط به کمربندی شیراز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، غلام‌مهدی حق‌دل چهارشنبه 6 اسفند ماه در پنجمین سمینار کاهش بار حوادث ترافیکی که با موضوع ایمنی عابران پیاده در شیراز برگزار شد، گفت: کمربندی باید در نقطه‌ای خارج از شهر احداث شود حال اینکه کمربندی شیراز مسیری درون‌شهری دارد.

وی با تاکید بر لزوم احداث کمربندی جدید برای شیراز، خواستار همراهی دولت در این زمینه شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: شایع‌ترین علت مرگ، بیماری‌های مربوط به قلب و عروق است، اما برای گروه سنی بالاتر از 50 سال، حال آنکه مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی بیشترین شیوع را در گروه سنی 18 تا 49 ساله‌ یعنی فعال‌ترین گروه اجتماع دارد.

دکتر محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه گروه‌های مختلفی در کاهش بار حوادث ترافیکی تاثیرگذار هستند، گفت: با نگاهی به آمار متوجه می‌شویم که وضعیت فعلی در شأن یک کشور اسلامی نیست، زیرا در اسلام بالاترین ارزش را برای جان انسان قائل هستیم و بر اساس آموزه‌های قرآنی مرگ یک نفر را برابر با مرگ تمام انسان‌ها می‌دانیم.

ایمانیه بالا بودن آمار حوادث و بار حوادث ترافیکی در استان فارس و شیراز را یادآور و متذکر شد: یکی از دلایل این آمار، وسعت استان، کریدور بودن آن و وجود راه‌های شمالی و جنوبی و اینکه معبر عبور مسافرانی است که از شمال به جنوب کشور سفر می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز سخت‌ترین و رعب‌آورترین بیماری‌ها مانند ابولا، حداکثر 10 هزار نفر را در جهان کشته است، حال آنکه حوادث رانندگی تنها در کشورما بیش از 50 هزار نفر را در سال به کام مرگ می‌کشاند.

ایمانیه با تاکید براینکه حوادث رانندگی،‌ هلاک‌کننده خاموش است،‌ گفت: پیشنهاد می‌دهم که در استان فارس و شیراز،‌ با تشکیل کمیته‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف، جلساتی را به شکل هفتگی در مسیر آسیب‌شناسی حوادث رانندگی و رفع مشکلات برگزار کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: قول می‌دهم که ظرف مدت یکسال با تشکیل این کمیته و کارگروه و بررسی و رفع مشکلات و آسیب‌ها، شاهد کاهش چشمگیر در حوادث و بار حوادث ترافیکی در فارس و شیراز باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار