کد خبر: ۸۱۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵ 23 August 2015

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: 5 درصد از هشتگردی‌ها از قطار ریل‌باس استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج ابوالفضل باقرنیا اظهار داشت: این قطار می‌تواند بار ترافیکی آزادراه تهران -کرج -قزوین را به طور چشمگیری کاهش دهد که از استقبال کم شهروندان هشتگردی مواجه شده است.

وی ادامه داد: در راستای کاهش بار ترافیکی در محور تهران - کرج، قطار ریل‌باس «ارم» در مسیر تهران - کرج-هشتگرد و در راستای افزایش سهم حمل و نقل ریلی از حمل و نقل عمومی و توسعه قطارهای حومه‌‌ای و کاهش مصرف سوخت و انرژی سال گذشته راه اندازی شد.

باقرنیا افزود: این قطار در دو ایستگاه راه‌آهن تهران - کرج و هشتگرد اقدام به سوار و پیاده کردن مسافر می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه این قطار ظرفیت 336 نفر روزانه 10 بار به صورت رفت و برگشت در مسیر یاد شده تردد می‌کند اما متاسفانه با استقبال 5 درصدی مسافران مواجه هستیم که این امر باعث می‌شود قطار گاها خالی از مسافر مسیر یاد شده را طی کند .

این مسئول بیان داشت: این در صورتی است که تا زمان راه‌اندازی مترو هشتگرد این قطار می‌تواند بار ترافیکی آزادراه تهران -کرج -قزوین را کاهش دهد که از استقبال کم شهروندان هشتگردی مواجه شده است.

گفتنی است قطار ریل‌باس ارم با مدت زمان سیر 45 دقیقه همه روزه 10 رام قطار از هشتگرد به کرج و تهران و بالعکس در حال جابه‌جایی مسافران است .

قطارهای ریل‌باس‌ «ارم» بدون نیاز به لکوموتیو و به صورت خود‌کشش بوده و با حداکثر سرعت 120 کیلومتر بر ساعت برای مسیرهای کوتاه و حومه‌ شهرهای بزرگ استفاده می‌شود.

سرعت مناسب، ایمنی بسیار بالا، آلودگی کمتر محیط زیست و قابلیت جابه‌جایی انبوه مسافر از دیگر مزایای را‌ه‌اندازی ریل‌باس‌ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار