سرپرست تعزيرات حکومتي استان هرمزگان از جريمه 26 ميليارد توماني براي عرضه خارج از شبکه و گرانفروشي در يک کارخانه آرد خبر داد. اين کارخانه به مدت دو سال است که علاوه بر عرضه خارج از شبکه اقدام به گرانفروشي کرده است.
کد خبر: ۸۱۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹ 23 August 2015
به گزارش تابناک، حميدرضا اسماعيلي درباره حکم جريمه ميلياردي مديرعامل کارخانه آرد گفت: با گزارش بازرسان صنعت، معدن و تجارت پرونده تخلفي براي مديرعامل يک کارخانه آرد در تعزيرات حکومتي استان هرمزگان تشکيل شد و اين پرونده با عنوان عرضه خارج از شبکه مورد رسيدگي قرار گرفت.

برابر آيين نامه تخلفات و جرايم کارخانه هاي آرد که از سوي سازمان تعزيرات حکومتي اجرا مي شود، مواردي به عنوان جرم و تخلف تعيين شده اند که عبارتند از وجود گندم غير مجاز در كارخانه هاي آرد. وزن نکردن آرد تحويلي (قپان كارخانه هاي آردسازي بايستي داراي تاييديه از موسسه استاندارد باشد). فرستادن آرد يا سبوس به نشاني غيراز آن چه در بارنامه و برگ عبور (دستور شوراي آرد و نان) آمده است. دفع نکردن فضولات گندم و سبوس گيري – رطوبت بيش از حد مجاز.

همچنين موارد ديگري هم تخلف محسوب مي شوند که عبارتند از اقدام به خارج کردن غيرمجاز گندم يا آرد با هر عنوان مانند فضولات گندم، دان مرغ، سبوس و غيره. خريد حواله از نانوايي ها، فروش حواله آرد با كيسه هاي نامناسب و بدون نشان كارخانه. پذيرش گندم، دخل و تصرف در گندم هاي دولتي به صورت تعويض يا تداخل، توليد و تحويل آرد نامطلوب. پذيرش گندم خود مصرفي كشاورزان براي تبديل به آرد در كارخانه هاي آرد دولتي بدون مجوز لازم. رعايت نکردن بهداشت دستگاه هاي شستشو و رعايت نکردن ضوابط فني در جريان خط توليد كارخانه. نگهداري نکردن منظم حساب ها، معاملات و نقل و انتقال هاي اقلام ورودي و خروجي كارخانه هاي آردسازي در دفاتر رسمي و قانوني (پلمپ شده مورد تاييد وزارت امور اقتصادي و دارايي). تعطيل خودسرانه كارخانه.

سرپرست تعزيرات حکومتي استان هرمزگان گفته است: با بررسي هاي کارشناسي مشخص شد که اين کارخانه به مدت دو سال است که علاوه بر عرضه خارج از شبکه اقدام به گرانفروشي کرده است.

بنا بر اعلام سازمان تعزيرات حکومتي، وي افزود: مديرعامل اين کارخانه متخلف برابر قانون به پرداخت جزاي نقدي 26 ميليارد و 208 ميليون توماني در حق صندوق دولت محکوم شد.

برابر قانون در هر يک از موارد كه تخلفي از سوي كارخانه مشاهده شود مرتکب براي بار نخست تا دو برابر آن چه ناحق به دست آورده است با خسارت وارد شده جريمه مي شود. بار دوم علاوه بر پرداخت از دو برابر تا پنج برابر آن چه ناحق به دست آورده با خسارت وارد شده به مدت ده تا پنجاه روز سهميه اش قطع خواهد شد.

بار سوم علاوه بر جريمه نقدي بار دوم، خلع يد از مدير كارخانه (صاحب پروانه) به مدت يک سال و ضبط درآمد آن و نصب مدير منتخب از سوي كميسيون تعزيرات امور گندم و آرد و نان انجام مي شود. گندم غيرمجازي كه در جريان تبديل گندم دولتي به آرد و در كارخانه به دست مي آيد متعلق به دولت است و به نفع دولت ضبط مي گردد.


منبع: موج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار