مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ژئوپارک قشم به عنوان مزیتی بی نظیر و منحصر به فرد می تواند به عنوان محور اصلی توسعه جزیره در بخش گردشگری ایفای نقش کند.
کد خبر: ۸۱۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۷ 23 August 2015
به گزارش تابناک، حمیدرضا مومنی روز یکشنبه در گردهمایی ژئوپارک قشم، دهیاران، شوراهای اسلامی و ائمه جمعه روستاهای این جزیره بیان کرد: رویکرد گردشگری در قشم در حال تغییر است و این جزیره با نگاهی به آینده محیط زیست، اقدام به توسعه در بخش های گردشگری می کند.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری دولت یازدهم مبنی بر حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی کشور، اضافه کرد: به هیچ عنوان اجازه نمی دهیم اقدامات توسعه ای در این جزیره، به محیط زیست صدمه ای وارد کند و با تمام توان جلوی اقدامات تخریبی را خواهیم گرفت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، از ژئوپارک به عنوان موهبتی خدادادی در راه جذب گردشگران داخلی و خارجی به این جزیره یاد کرد و افزود: کارگروه مطالعاتی و اجرایی ژئوپارک قشم تشکیل شده و مرحله نخست طرح های ژئوپارک تا اسفند امسال به پایان می رسد.
وی با بیان اینکه 12 جاذبه طبیعی جزیره قشم شناسایی و روند بازسازی و بسترسازی آنها بر اساس قوانین یونسکو آغاز شده است، اظهار امیدواری کرد که با اقدامات در حال انجام ژئوپارک، دوباره این مجموعه به ثبت جهانی برسد.

مومنی تاکید کرد: برای تحقق این مهم همیاری ائمه جمعه، جامعه بومی، بخشداران و دهیاران می توانند نقش مهمی به عنوان حافظان اصلی میراث ژئوپارک ایفا کنند.

وی اظهار کرد: در صورتیکه ژئوپارک قشم دوباره به ثبت جهانی برسد، می توان از دستاوردهای این مجموعه عظیم در جهت تقویت اقتصاد، معیشت و فرهنگ جوامع محلی جزیره قشم بهره برد.

ژئوپارک منطقه ای است با وسعت کافی که مرزهای آن به وضوح مشخص شده و چندین پدیده بارز زمین شناسی در محدوده آن قرار دارد و میراث زمین شناختی آن ناحیه با مدیریتی دقیق و دایمی حفظ و نگهداری شود.

این محدوده باید بتواند در توسعه اقتصادی جوامع پیرامون خود نقش مؤثری ایفا کند.

ژئوپارک ممکن است علاوه بر پدیده های زمین شناسی از آثار تاریخی، بوم شناسی، باستان شناسی و میراث فرهنگی و طبیعی دیگر برخوردار باشد که ژئوپارک قشم دارای تمامی ویژگی های یاد شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار