استاندار ایلام در راستای توسعه روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان ایران و منطقه اقلیم کردستان عراق در راس هیاتی به استان سلیمانیه عراق سفر کرد.
کد خبر: ۸۱۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷ 23 August 2015
به گزارش تابناک ایلام،علی پناهی جانشین سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: محمدرضا مروارید استاندار به همراه رییس کل دادگستری استان ایلام و معاون و مشاوران استانداری و هیاتی تجاری عصر شنبه وارد استان سلیمانیه شدند.
این هیات قرار است، در طول اقامت دو روزه خود در این استان با استاندار و تجار و مسوولان اداری استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق دیدار کند.
وی در خصوص اهداف این سفر اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای اراده خود برای توسعه روابط همه جانبه با اقلیم کردستان عراق در نظر دارد از همه ظرفیت های موجود برای توسعه روابط بهره گیرد و ما در تلاش برای حضور همه جانبه استان های کشورمان در اقلیم هستیم.
علی پناهی افزود: هیات استان ایلام نیز در این راستا به منطقه سفر می کند و ضمن دیدار با استاندار سلیمانیه جلسات متعددی را با تجار و بازرگانان اقلیم کردستان عراق خواهد داشت.
در مراسم استقبال از استاندار ایلام، علوه بر استاندار سلیمانیه، صلاح کویخا سرپرست منطقه کرمیان و مسئولان اداری این منطقه حضور داشتند.
استاندار ایلام در سخنانی کوتاه در بدو ورود به اقلیم کردستان گفت: برغم مسافت طولانی بین ایلام و اقلیم ما علاقه مند به توسعه روابط با این منطقه هستیم.
صلاح کویخا نیز به نمایندگی از اقلیم تاکید کرد: روابط ما با جمهوری اسلامی ایران تاریخی است و از فرصت های به وجود آمده برای توسعه روابط بهره خواهیم گرفت.
هیات اعزامی استان ایلام به اقلیم کردستان عراق با استاندار سلیمانیه دیدار کرد.
استاندار سلیمانیه عراق در دیدار با همتای خود از استان ایلام، خواستار استفاده از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در توسعه صنعتی استان سلیمانیه شد.
به گزارش ایرنا، آسو فریدون پس از استقبال از استاندار ایلام که عصر شنبه برای یک دیدار رسمی وارد کردستان عراق شد، با اشاره به اشتراکات فراوان فرهنگی، تاریخی و قومی، به خبرنگار ایرنا گفت: ما دارای مشابهت های گسترده فرهنگی، دینی وقومی هستیم و این خود دلیلی محکم برای توسعه روابط اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران است.
وی افزود: ما امیدواریم در طول اقامت استاندار ایلام به تفاهم نامه مشترکی در زمینه های صنعتی، فرهنگی و ورزشی دست یابیم.
آسو فریدون اظهار کرد: استان سلیمانیه یک استان صنعتی است و 30 درصد صنایع عراق در این استان مستقر است و ما تلاش می کنیم در زمینه های صنعتی از تجربیات استان ایلام استفاده کنیم و از دوستان خود در جمهوری اسلامی ایران می خواهیم در توسعه صنعتی استان سلیمانیه نقش داشته باشند.
استاندار سلیمانیه همچنین گفت: همانطور که تأکید کردیم اشتراکات فرهنگی ما را تشویق کرده است که یک تفاهم نامه فرهنگی و ورزشی نیز با استان ایلام منعقد کنیم.
محمدرضا مروارید استاندار ایلام عصر شنبه در رأس یک هیأت اقتصادی، فرهنگی و ورزشی وارد کردستان عراق شد و از سوی استاندار سلیمانیه به گرمی مورد استقبال قرار گرفت.
استاندار ایلام در چارچوب برنامه های سفر خود شامگاه شنبه در نشستی اداری با استاندار سلیمانیه، زمینه های همکاری های بیشتر اقتصادی، فرهنگی میان دو استان ایرانی و عراقی را مورد بحث و بررسی قرار داد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار