معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه گفت: سامانه بارشی که وارد جو استان شده، بارش چشمگیری برای شهر کرمانشاه ندارد، اما دما طی روزهای آتی تا حدود 10 درجه سانتی‌گراد زیر صفر هم خواهد رفت.
کد خبر: ۸۲۱۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ 08 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علی محمد زورآوند ، با بیان اینکه سامانه بارشی که از آن صحبت می‌شد کم کم وارد جو استان شده، اظهار کرد: بارش این موج برای شهر کرمانشاه چندان چشمگیر نیست.

وی افزود: در شهر کرمانشاه عمده بارش این سامانه به صورت باران است و پیش‌بینی می‌شود با سردتر شدن هوا در روزهای آتی، بارش‌هایی به شکل برف و در حد سه تا چهار سانتی‌متر هم داشته باشیم.

وی بیشترین فعالیت این موج بارشی را مربوط به منطقه اورامانات دانست و یادآوری کرد: ممکن است ارتفاع برف در این مناطق به 30 تا 40 سانتی‌متر برسد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت این موج تا روز دوشنبه(21 بهمن)، افزود: بارش‌ها کم و بیش تا دوشنبه ادامه دارد و از روز سه‌شنبه این موج بارشی از استان خارج خواهد شد.

به گفته زورآوند، بارش‌های این سامانه از اواسط وقت امروز(شنبه) آغاز می‌شود، اما پیک بارش را امشب و فردا داریم.

وی درباره تغییرات دمایی ناشی از فعالیت این سامانه نیز عنوان کرد: پیش از این کاهش دمای بسیار زیادی برای این موج پیش‌بینی شده بود، اما مقداری تعدیل شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه افزود: دمای اکثر نواحی استان زیر صفر می‌رود و یخبندان خواهیم داشت. دمای شهر کرمانشاه نیز ممکن است به 10 درجه سانتی گراد زیرصفر هم برسد.

زورآوند با بیان اینکه کاهش محسوس دما در روزهای دوشنبه و خصوصا سه‌شنبه نمود بیشتری دارد، اضافه کرد: دما از پنجشنبه و جمعه کم کم روند عادی پیدا می‌کند و دوباره بالا خواهد رفت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار