کد خبر: ۸۲۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶ 24 August 2015

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان البرز با بیان اینکه نظارت بر باشگاه‌هایی که داروی غیر مجاز عرضه می‌کنند تشدید می‌شود،گفت: کارگاه آشنایی با روش‌های نادرست کنترل وزن در البرزبرگزار می‌شود.

اشکان اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با بیان اینکه کلیه مداخلاتی که در باشگاه‌های ورزشی مانند سلاریوم و کاهش وزن انجام می‌شود توسط هیئت پزشکی ورزشی در استان البرز آگاه‌سازی می‌شود، اظهار داشت: باشگاه‌ها، مربیان و ورزشکاران در دوره‌هایی که برگزار می‌کنیم تحت آموزش قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه با برگزاری کلاس‌های لازم سطح آگاهی باشگاه‌داران استان البرز درباره اقداماتی که در زمینه‌های کاهش وزن انجام می‌دهند ارتقا می‌یابد، بیان کرد: از طرفی این افراد باید تبعات قانونی اقداماتی که به آن‌ها مربوط نمی‌شود را بدانند.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان البرز افزود: برخی از اقداماتی که در باشگاه‌ها انجام می‌شود علاوه بر آنکه مداخلات غیر است قطعا دارای عوارضی است که باید به آن توجه کنند.

اردیبهشت با اشاره به برگزاری کارگاه آشنایی با مخاطرات روش‌های نادرست کنترل وزن در البرز توسط هیئت پزشکی ورزشی، گفت: این دوره حدود 2 هفته دیگر در محل هیئت پزشکی ورزشی استان البرز برگزار می‌شود و مدرسین این دوره نیز متعاقبا اعلام می‌شوند.

وی با بیان اینکه هیئت پزشکی ورزشی استان البرز به همراه اداره کل ورزش و جوانان با باشگاه‌های متخلف به شدت برخورد می‌کند، اظهار داشت: در اداره کل ورزش و جوانان استان البرز کمیته‌ای تحت عنوان کمیته نظارت بر سلامت اماکن ورزشی که هیئت پزشکی ورزشی نیز در این کمیته عضو است.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان البرز با بیان اینکه پس از بازرسی‌هایی که انجام شد، روند برخورد با اماکن ورزشی متخلف ادامه می‌‌یابد، بیان کرد: این برنامه آغاز شده و به دلیل اینکه همه اقدامات اماکن ورزشی باید براساس مقررات قانونی پیش برود، ادامه می‌یابد.

اردیبهشت با بیان اینکه عده‌ای نباید تصور کنند صرفا با دریافت یک مجوز می‌توانند بدون نظارت‌های قانونی به فعالیت خود ادامه دهند، افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان البرز و کمیته نظارت بر سلامت اماکن ورزشی نظارت‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی اظهار داشت: هر مکان ورزشی که مجوز فعالیت به صورت قانونی نداشته باشد متخلف شناخته می‌شود همچنین باشگاه‌هایی که داروهای غیر مجاز به مردم ارائه دهند مورد برخورد قانونی قرار می‌گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار