عضو شورای شهر کرمانشاه بابیان اینکه برنامه ریزی های کشوری درآینده به صورت منطقه ای انجام می شود، گفت: پروژه قطارشهری کرمانشاه می‌تواند یک امتیازویژه در راستای گرفتن مرکز مدیریت غرب کشورباشد.
کد خبر: ۸۲۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 25 August 2015
خسرو زرافشانی در خصوص تغییر پروژه مونوریل کرمانشاه به قطار سبک شهری، اظهار داشت: پروژه مونوریل در شورای گذشته مصوب و ۵۰ درصد اعتبارات آن را استانداری و ۵۰ درصد دیگر را شهرداری می‌پردازد.

وی افزود: این پروژه به اعتقاد من فانتزی و از نظر ژست و مبلمان شهری برند خوبی است. از نظر نوع سیستم خدمات‌ رسانی قطار شهری تعداد بیشتری را در زمان سریعتری جابه جا می‌کند و اما مونوریل بیشتر جنبه مبلمان شهری دارد.

زرافشانی با بیان اینکه بنده با اجرای این پروژه هم موافقم و هم مخالف، ادامه داد: موافق به این دلیل که این یک برند برای کرمانشاه است چرا که در آینده برنامه ریزی در کشور منطقه‌ ای شده و استانی که بخواهد مدیریت منطقه را برعهده داشته باشد باید ویژگی‌ های خاصی را دارا باشد که پروژه قطار شهری می‌تواند یک امتیاز ویژه در راستای گرفتن مرکز مدیریت غرب کشور در کرمانشاه باشد.

وی گفت: اما مخالفت من به این دلیل است که اتوبان طاقبستان اصلا معضل ترافیکی نداشت و بلوار زیبا با درختان زیبا در اثر اجرای این پروژه صدمه دید ماهم تن به این موضوع دادیم و مبلغ ۱۸۰ میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت مصوب شد تا در پروسه‌ای سه ساله از طاقبستان تا میدان آزادی فاز نخست آن فعال شود.

عضو شورای شهر کرمانشاه در ادامه در خصوص نقش شورا در توسعه فضاهای ورزشی کرمانشاه اظهار داشت: شورا در بحث توسعه فضاهای ورزشی مسئولیت مستقیم ندارد و ساخت شهر بر عهده مسکن و شهرسازی بوده و خدمات‌رسانی نیز بر عهده شهرداری است.

زرافشانی گفت: البته بعد از دفاع مقدس این مهم بر عهده تعاونی‌ های مسکن گذاشته شد که متاسفانه یا با سهل انگاری مدیریت استان و یا عدم آگاهی از قوانین پیش نرفت.

عضو شورای شهر کرمانشاه در خصوص عملکرد این شورا در بحث تعامل با مردم نیز گفت: به جرأت می توان گفت روان‌ ترین محل رجوع مردم که با چهره گشاده پذیرا و گوش شنوای آنان برای رفع مشکلاتشان بوده شورای اسلامی شهر است.

زرافشانی با بیان این سوال که کدام یک از مدیران غیر از روزهای ملاقات عمومی در اتاقش به روی مردم باز است، افزود: حتی منازل ما محل آمد و شد مردم شده  و درخواست بنده از اصحاب قلم دفاع از حقوق شورایی‌ ها است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار