قول روحانی درورزشگاه قدس به همدانی ها
رییس جمهوری در مورد طرح های برنامه ریزی شده برای استان همدان گفت: نخستین طرح، راه آهن همدان – تهران است؛ که قطعا می تواند زیرساختی برای اقتصاد ، رفاه و امنیت مردم همدان باشد؛ زیرساخت این راه آهن با 271 میلیارد تومان اعتباری که این دولت خواهد گذاشت انشالله در سال آینده به اتمام خواهد رسید.
کد خبر: ۸۲۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹ 25 August 2015

رییس جمهوری در مورد طرح های برنامه ریزی شده برای استان همدان گفت: نخستین طرح، راه آهن همدان – تهران است؛ که قطعا می تواند زیرساختی برای اقتصاد ، رفاه و امنیت مردم همدان باشد؛ زیرساخت این راه آهن با 271 میلیارد تومان اعتباری که این دولت خواهد گذاشت انشالله در سال آینده به اتمام خواهد رسید.

 به گزارش تابناک همدان ؛ وی اظهار کرد در جمع وزرا که در تهران در این زمینه بحث کردیم، نیم قولی هم دادیم که خود ریل را همزمان بتوانیم تهیه کنیم و ریل به اندازه کافی وارد شود که این خط آهن به بهره برداری برسد.

روحانی افزود: اتمام بیمارستان جایگزین اکباتان، قائم، اسدآباد، تویسرکان، بیمارستان تخصصی سوختگی بعثت همدان از دیگر برنامه های دولت است که با 121 میلیارد تومان اعتبار تا سال آینده به اتمام می رسد.

رییس جمهوری تصریح کرد: بهره برداری از سد های کلان، سرابی و شبکه های آبیاری و زهکشی با مبلغ 45 میلیارد تومان از دیگر برنامه ها است که امسال و سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

روحانی یکی دیگر از طرح های دولت در استان همدان را آبرسانی به 25 روستا ذکر کرد که این طرح نیز با مبلغ 40 میلیارد تومان در سال آینده به اتمام می رسد.

رییس جمهوری گفت: توسعه آبیاری تحت فشار در پنج هزار و 627 هکتار نیز با مبلغ 41 میلیارد تومان ظرف امسال و سال آینده به اتمام خواهد رسید.

روحانی تصریح کرد: آبرسانی به شهرهای ملایر، تویسرکان، نهاوند، اسدآباد، صالح آباد و بخشی از همدان با مبلغ 38 میلیارد تومان از دیگر طرح های دولت در این سفر است که این طرح ها تا دهه فجر سال 95 به بهره برداری خواهد رسید و با اجرای این طرح ها بحران آب در این شهرها مرتفع خواهد شد.

وی اظهار کرد: اتمام آزاد راه ساوه - همدان که نیاز به 30 میلیارد تومان اعتبار داشت، تامین شد و سال آینده به اتمام خواهد رسید.

رییس جمهوری ادامه داد: اتمام تاسیسات فاضلاب شهرهای نهاوند، اسدآباد، تویسرکان، رزن با مبلغ 28 میلیارد تومان نیز از جمله این طرح ها است که سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی، اتمام 9 دانشکده با 35 میلیارد تومان اعتبار که تا سال تحصیلی 95 به بهره برداری خواهد رسید را از دیگر طرح های سفر کاروان تدبیر و امید به استان همدان ذکر کرد.

روحانی عملیات اجرایی شهر جدید حورا در زمینی به وسعت 1200 هکتار را از دیگر برنامه های دولت ذکر کرد و گفت: این شهر جدید برای اسکان 120 هزار نفر در 20 کیلومتری همدان برنامه ریزی شده که در این سفر کار شروع خواهد شد.

رییس جمهوری افزود: فعالیت فرهنگی بنیاد ابن سینا با هزینه ای که نیاز داشته و تامین اعتبار شده ، به توسعه فعالیت خود ادامه خواهد داد و همچنین برای طرح های صنعتی، معدنی و کشاورزی نیز یک هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات مد نظر قرار گرفته که ان شالله بانک ها این اعتبارات را در اختیار کارآفرینان قرار می دهند.

وی با اشاره به جذابیتهای گردشگری همدان، گفت: سازمان میراث فرهنگی متعهد است 11 پروژه گردشگری این استان را با 50 میلیارد تومان تسهیلات تا پایان سال 95 به بهره برداری برساند.

روحانی در پایان سخنان خود گفت: جمعا در این سفر 42 طرح و پروژ عمرانی با اعتبار 847 میلیارد تومان برای استان همدان در نظرگرفته شده است که همه این طرح ها در سال 94 و 95 به اتمام و بهره برداری خواهد رسید.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار