استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: تمامی دستگاه ها و ارگان ها موظف به اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا هستند و قصور در انجام وظایف تخلف محسوب می شود و پیگرد قانونی خواهد داشت.
کد خبر: ۸۲۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷ 03 March 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در ستاد استانی مبارزه با کرونا ضمن تقدیر و تشکر از عوامل دست اندر کار به ویژه دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، سپاه، نیروی انتظامی، دستگاه های امنیتی، صدا و سیما، شهرداری ها و ... تاکید کرد: البته خط مقدم مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی و صدا وسیما و رسانه ها نیز در بحث اطلاع رسانی هستند.

وی در ادامه اجرایی شدن مصوبات ستاد مبارزه با کرونا را لازم الاجرا عنوان کرد و گفت: تمامی دستگاه ها و ارگان ها موظف به اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا هستند و قصور در انجام وظایف تخلف محسوب می شود و پیگرد قانونی خواهد داشت.

استاندار ایلام پایش و کنترل مبادی ورودی استان و اجرای تست کرونا را یکی از مصوبات مهم ستاد عنوان کرد و گفت: بایست هر مورد مشکوک به کرونا در مبادی ورودی استان را ۱۴ روز قرنطینه کرد.

وی ادامه داد: در این راستا معاون رئیس جمهور که می خواست به استان بیاید به خاطر ملاحظات و پیشگیری حتی این سفر لغو شد.

سلیمانی دشتکی دورکاری و مرخصی افرادی که بیماری های زمینه ای دارند، یا افراد مسن و سالخورده و یا بانوانی که دارای فرزند خردسال یا مریض هستند را از مصوبات مهم دیگر ستاد خواند و گفت: بهترین جا و مکان برای حفظ سلامت مردم و ریشه کنی ویروس کرونا ماندن مردم در خانه است.

رئیس ستاد مبارزه با کرونا در استان به ساعات کاری ادارات اشاره کرد و گفت: از شنبه پیش رو تا پایان هفته ساعات کاری ادارات ۸ صبح تا ۱۴ بعدظهر اعلام می گردد.

وی برنامه های ستاد سفر را تحت شعاع شرایط کنونی کشور عنوان کرد و گفت: همینجا اعلام می کنم با توجه به مصوبات کمیته گردشگری کشور برنامه های ستاد سفر های نوروزی استان لغو می شود و از همه در اقصی نقاط کشور می خواهم که به این بهانه در این شرایط به ایلام سفر نکنند چرا که تمامی مسافرخانه ها، سفره خانه ها و اماکن و محل اقامت های عمومی را ممنوع کرده ایم.

وی افزد: مردم مهمانواز استان نیز رعایت کنند و سفر های خود را به تاخیر بیاندازند و تا اطلاع ثانوی نه مهمانی بروند و نه پذیرای مهمان باشند.

استاندار ایلام در ادامه گفت: مردم مراسمات پنجشنبه و جمعه آخر سال را نیز به خاطر شرایط پیش آمده به تاخیر بیاندازند.

وی ادامه داد: امروز همه امور از جمله مراسمات جشن و عزا و حتی نماز جمعه و اعتکاف تحت شعاع این موضوع قرار گرفته است.

وی افزود: مردم بدانند هرکسی که کنار آنها قرار گیرد احتمال بیماری هست پس مواظب باشند تمام ارتباطات‌ خود را غیر مستقیم و از طریق فضای مجازی انجام دهند.

نماینده عالی دولت در ادامه بر ضد عفونی اماکن عمومی و ادارات استان تاکید کرد و گفت: اماکن عمومی پادگان ها بیمارستان و زندان ها و آسایشگاه ها، معابر، مکان های عمومی، ورودی ها و مرز ها بایست بطور مداوم کنترل و ضدعفونی شوند.

وی در ادامه به نحوه تبلیغات انتخابات در حوزه جنوبی استان اشاره کرد و گفت: در این شرایط بهتر است کاندیداهای محترم از هرگونه همایش و گردهمایی خودداری کنند و در زمان مقرر تبلیغات خود را بصورت مجازی انجام دهند.

استاندار ایلام ضمن هشدار شدید به احتکار کنندگان ماسک و لوازم بهداشتی، تاکید کرد: احتکار کنندگان در این شرایط مرتکب جنایت می شوند و عواقب سختی در انتطار آنان است.

وی در پایان خواستار استقرار وسایل تست کرونا در استان شد و گفت: تست کرونا حتما بایست در ایلام مستقر شود.

وی افزود: اگر همه با هم پیشگیری کنیم و همه رعایت کنیم ظرف یکی دو هفته آینده جو آرام تر خواهد شد و در نهایت کرونا را شکست خواهیم دارد. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار