فوری و رسمی؛
پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۴۷۴۷ تن افزایش یافت. آماری که امروز هم به روال چند روز پیش، ناقص اعلام شد تا باز نگرانی از شکل گیری ابهامات اوج بگیرد و این سوال به وجود آید که آیا اتخاذ یک رویه ثابت برای ارائه آمار تا این اندازه دشوار است؟
کد خبر: ۸۲۸۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵ 06 March 2020
پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۴۷۴۷ تن افزایش یافت.

به گزارش «تابناک تبریز»، دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان پیش از ارائه آمار روازنه ابتلا به کووید ۱۹ در کشورمان، از ترافیک سنگین در مسیر‌های منتهی به استان‌های شمالی کشورمان خبر داد، گله کرد و یادآور شد: کسانی که در راه‌ها هستند باید بدانند که بازگردانده خواهند شد چراکه جان دیگران را هم به خطر می‌اندازند.

وی در ادامه با اشاره به برخی ناهماهنگی ها در خصوص کاهش ساعت کاری ادارات گفت: تمامی تصمیمات در این حوزه از جمله کاهش ساعات کاری یا تعطیلی ادارات در ستاد ملی مبارزه با کرونا اتخاذ خواهد شد و با تایید رئیس جمهور محترم اجرایی خواهد شد و هیچ تصمیمی خارج از این روال مورد تایید نیست.

جهانپور در ادامه گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک، تا کنون ابتلای تعدادی از افراد از نظر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ بر اساس شواهد آزمایشگاهی، قطعی گزارش شده و بر اساس آخرین نتایج آزمایش‌ها، ابتلای ۱۲۳۴ مورد جدید از ظهر گذشته تا امروز قطعی شده است که رکورد محسوب می‌شود!

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه بالاترین شمار ابتلا به ویروس کرونا در کشور را متعلق به تهران (با ۱۴۱۳ مورد) دانست و بی آنکه آمار تفکیکی استان‌ها در ۲۴ ساعت اخیر را ارائه دهد یا درباره جان باختگان کووید ۱۹ اطلاع رسانی کند، نشست خبری روزانه اش را پایان داد تا بار دیگر ثابت شود که وزارت بهداشت قائل به ارائه آمار دقیق و روزانه در فرمتی مشخص در هر روز نیست و به شدت سلیقه‌ای عمل می‌کند!

رفتاری دور از انتظار که می‌تواند شبهاتی به عملکرد این وزارت خانه وارد کرده و موجبات بی اعتمادی برخی به عملکرد این وزارت خانه شود؛ اتفاقی شوم که برای پرهیز از آن جا دارد حتی زمان ارائه آمار روزانه هم با دقت بسیار زیاد تنظیم گردد، چه برسد شیوه نامه ارائه آمار و اعداد و ارقامی که برای عموم اهمیت دارند و گاه به سلیقه یا از سر اشتباه، برخی روز‌ها ارائه نمی‌شوند.

گفتنی است از روز گذشته بر پایه آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان، همه استان‌های کشورمان درگیر کووید ۱۹ هستند و عملا مسافرت از هر نقطه کشور به نقطه دیگر، با هر نیتی که سفر آغاز شود، چیزی جز بسط و گسترش ویروس نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار