وزیر نیرو گفت: پروژه خط انتقال پساب فاضلاب همدان به نیروگاه مفتح، سالانه ١۵ میلیون متر مکعب آب به نیروگاه منتقل می‌کند.
کد خبر: ۸۲۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲ 25 August 2015
 وزیر نیرو گفت: پروژه خط انتقال پساب فاضلاب همدان به نیروگاه مفتح، سالانه ١۵ میلیون متر مکعب آب به نیروگاه منتقل می‌کند.

به گزارش تسنیم؛ حمید چیت چیان در حاشیه بازید از نیروگاه شهید مفتح همدان در سالن اجتماعات این نیروگاه اظهار داشت: هفته دولت, هفته خدمتگزاری به مردم است.

وی با بیان اینکه فلسفه و جودی دولت خدمتگزاری به مردم است، گفت: گرامیداشت این روزها برای یادآوری خدمتگزاری دولت به ملت است.

چیت چیان بیان کرد: با اجرای دو پروژه برج خنک از تر به خشک و انتقال پساب فاضلاب شهر همدان به نیروگاه شهید مفتح میزان آب مصرفی در این نیروگاه ٨٠ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه این دو پروژه همزمان با پروژه هلی دیپر توسط رئیس جمهور به بهره برداری می رسند، بیان کرد: دو پروژه ارزشمند در حوزه آب و برق در همدان به نتیجه می رسد.

چیت چیان عنوان کرد: از تمامی افرادی که در اجرای این دو پروژه زحمت کشیدند متشکرم چرا که اجرای این پروژه ها پیام هایی برای کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه یک پیام مهم این پروژه‌ها این است که شرایط منابع آبی در کشور تغییر کرده و آن سال‌هایی که این نیروگاه در منطقه اجرا شده وضعیت منابع آبی خوب بود ولی اکنون با کمبود منابع آبی مواجه هستیم.

چیت سازیان با بیان اینکه این نیروگاه سالانه به ١۵ میلیون مترمکعب آب نیاز دارد، گفت:در سال های گذشته این میزان از آبهای زیرزمینی منطقه تامین می شده که امروز شرایط آبی منطقه دگرگون شده است.

وی افزود: اجرای این دو پروژه نشان از چاره اندیشی و راه های مقابله با کم آبی است.

چیت چیان گفت: مشکل آب به معنای تعطیلی کارها نیست بلکه به معنای سازگاری با منابع آب و شرایط موجود و ارایه راهکار است.

چیت چیان گفت: اجرای این دو پروژه نمونه های خوب استفاده بهینه از آب است.

وی گفت پروژه خنک کننده نیروگاه از تر به خشک از ١٠ سال پیش شروع شده و این پروژه به لحاظ کمبود منابع مالی و تحریم ها محدودیت جابه جایی ارز و غیره طولانی شده است اما امروز به نتیجه رسید.

وزیر نیرو با بیان اینکه هر واحد از نیروگاه ۱۳۵لیتر آب بر ثانیه نیاز داشت, افزود: با اجرای این دو پروژه نیاز هر واحد از نیروگاه به ١۵ لیتر بر ثانیه کاهش یافته است که کار قابل توجهی است.

وی با اشاره به پروژه خط انتقال پساب فاضلاب شهر همدان به نیروگاه شهید مفتح عنوان کرد: این پروژه به طول ۴۳ کیلومتر اجرا شده که سالانه ١۵ میلیون متر مکعب آب به نیروگاه منتقل می‌کند.

چیت چیان گفت: با اجرای این دو پروژه دیگر از منابع ابی دشت فامنین برای نیروگاه بهره برداری نمی شود.

وزیر نیرو افزود: نیروگاه شهید مفتح سال گذشته در پیک مصرف برق ٧٠٠ مگاوات محدودیت برای تولید برق داشت اما امروز نیروگاه با تمام ظرفیت فعالیت می‌کند.

به گزارش تسنیم، در پایان از مسئولان این پروژه تجلیل به عمل آورد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار