استاندار اردبیل با انتقاد از عدم وجود مدرسه در برخی از شهرک‌های اردبیل، از مشکلات شدید فضای آموزشی خبر داد.
کد خبر: ۸۳۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴ 25 August 2015

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل، مجید خدابخش در آئین افتتاح پروژه‌های عمرانی-اقتصادی هفته دولت در شهرستان اردبیل با بیان اینکه اردبیل از مشکلات شدید فضای آموزشی برخوردار است، گفت: البته خیرین با انرژی فراوان ورود پیدا کرده و اقدام به سرمایه گذاری در امر مدرسه سازی می کنند.

وی افزود: در کنکور اخیر از استان اردبیل یک نفر رتبه 9 رشته علوم تجربی، 200 نفر رتبه زیر هزار منطقه‌ای و 50 نفر رتبه زیر هزار کشوری را کسب کرده است.

خدابخش با بیان اینکه در استان اردبیل ظرفیت خوب و مناسبی در حوزه خدمات وجود دارد، تصریح کرد: در بررسی حوزه‌های مختلف مشاهده می شود اردبیل پتانسیل مطلوبی در اشتغال بخش خدمات دارد.

رئیس شورای اداری استان اردبیل با اشاره به درآمد های حداقلی در بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: متاسفانه طی دو سال گذشته هر زمان از سرمایه گذاران دعوت کردیم دو ایراد وارد می کردند؛ یکی اینکه مزیتی برای سرمایه گذاری در اردبیل وجود ندارد و دیگری اینکه سایر سرمایه گذاران با مشکل مواجه هستند.

رئیس شورای برنامه ریزی استان اردبیل اضافه کرد: تلاش ما معطوف این دو حوزه شده است تا از یکسو مزیت جذب شود و از سویی مشکل سایر سرمایه گذاران رفع شود.

استاندار اردبیل گفت: منطقه آزاد باید برای توسعه استان مورد استفاده قرار گیرد و اینکه در صرف خرید کالاهای خارجی به قیمت ارزان تر محدود شود صحیح نیست و باید به عنوان ظرفیت فعال سازی سرمایه‌های خارجی مورد توجه باشد.

خدابخش افزود: ما به دنبال آبادانی کل استان هستیم و منطقه آزاد تجاری در هر شهرستانی فعال شود، منافع آن نصیب کل استان خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت تولید کالای با ارزش افزوده بالا و استفاده از پتانسیل‌های استان در حوزه صادرات به ویژه به بازار روسیه، تصریح کرد: ظرفیت‌های متعددی برای ایجاد اشتغال جوانان فراهم است و دست یابی به این مهم با بدگویی و بدخواهی امکان پذیر نیست.

استاندار اردبیل با اشاره به ضرورت بهره گیری از پتانسیل‌های استان در دوره پسا تحریم، خاطرنشان کرد: افزایش چندین برابری اعتبارات عمرانی سال گذشته از جمله برکات سفر رئیس جمهور به اردبیل است.

امید قیامی مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل نیز با تاکید به فعال سازی پروژه های نیمه تعطیل مدرسه سازی در استان، گفت: مدارسی در سرعین و گرمی، مسکن مهر پارس آباد، مسکن مهر خلخال و دبیرستان‌های شایسته و ابوذر فعال شده است.

وی از اصلاح معماری مدارس خبر داد و افزود: در حد توان معماری مدارس در راستای الگوی ایرانی اسلامی اصلاح خواهد شد.

قیامی از راه اندازی مدارس سبز در استان خبر داد و تصریح کرد: این طرح در راستای ترویج انس و الفت دانش آموزان با محیط زیست است و در قالب سازگاری مصالح ساختمانی با محیط زیست، درخت‌کاری و زیبا سازی مدارس، ایجاد فضای سبز و هوای سبز در مدارس اجرا خواهد شد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل با اشاره به استاندارد سازی سیستم گرمایش مدارس، خاطرنشان کرد: علاوه بر اعتبار تخصیصی سال گذشته، تکمیل این پروژه نیازمند 21 میلیارد تومان اعتبار است.

وی ادامه داد: در تخریب و بازسازی مدارس نیز نیازمند 22 میلیارد تومان اعتبار هستیم تا بتوانیم پروژه‌های فعلی را به سرانجام برسانیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار