تابناک: تئاتر کمدی «اُسکلانه» به نویسندگی و کارگردانی رادمهر کشانی و با رویکرد پرداختن به بحران آب در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان به صحنه رفت.
کد خبر: ۸۳۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ 26 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، تئاتر «اُسکلانه» به کارگردانی رادمهر کشانی یک کمدی انتقادی است که به بررسی و تحلیل چند موضوع اساسی در جامعه می پردازد که از مهم ترین این موارد حضور سخنرانان و سخنوران بی تجربه و ناآگاه است که به دلیل عدم تسلط و احاطه کافی بر موضوع مخاطبانشان را به بیراهه می کشانند.

رادمهر کشانی کارگردان این تئاتر در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره این نمایش اظهار داشت: داستان اسکلانه در ارتباط با تریبون هایی است که به دست نااهلان می افتد و سخنان ناروا و نابجایی از دهان آنها می شنویم، سخنورانی که قولشان خالی از فکر و اندیشه است و گاه قصدی جز فریب مخاطبانشان را ندارند.

وی با اشاره به اینکه هر کدام از بازیگران این نمایش نماینده افرادی هستند که تنها به دغدغه های خود می‌پردازند و به مسایل اطراف خود چندان توجهی ندارند، ابراز داشت: بدین ترتیب هنگامی که تریبون توسط سخنران آزاد می شود و به مخاطبان هم اجازه سخنرانی داده می شود هر یک به بیان مسائل و کمبودهای خود می‌پردازند و توجهی به موضوع بحث و اهداف جلسه سخنرانی ندارند.

کارگردان اسکلانه تاکید کرد: این نمایش مسئله بحران آب را نیز مورد توجه قرار داده است و در فضایی شاد و کمدی پیام های موثری را در مورد مصرف بهینه آب با زبان جذاب نمایش به مخاطبان انتقال می ‌دهد.

وی ادامه داد: در واقع داستان این نمایش در یک سمینار با موضوع بحران آب می رخ می دهد که در طی آن موقعیت های کمدی بسیاری شکل می گیرد.

بازیگران این نمایش رادمهر کشانی، بهاره مهدوی، حمید شیروانی، هستی بن آرام، خاطره غفوریان راد، جلال موسوی، یلدا شاه ولایتی، مارال اجاقی، مژگان مالوردی هستند و مهشاد نوربخش، اقلیما جهانگیری، پارسا دستیار، پدرام نجفیان، آریان مختاری، کیانا پرویزی و محمد تیموری نیز بازیگران نمایش را همراهی می کنند.

بهاره مهدوی به عنوان دستیار کارگردان، محمد تیموری و شاهین فاخری نیا مدیر صحنه، حسین اسدی دستیار صحنه، مجید حجتی و فرید رادفر عکاس، ملیحه صمدی و رادمهر کشانی به عنوان گرافیست، ساسان طهماسبیان به عنوان آهنگساز، نوشین رضایی و مهشاد نوربخش به عنوان موسیقی و تصویر و آرش جان نثاری به عنوان تصویربردار در این نمایش همکاری دارند.

به گزارش مهر، تئاتر «اُسکلانه» توسط گروه تئاتری پژوهش مهر تا تاریخ ۱۱ شهریورماه در مجتمع فرهنگی تفریحی فرشچیان از ساعت ۲۰ به صحنه می می‌رود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار