معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: مبنای کار را پرهیز از حاشیه‌ها و احترام به‌حق مجلس قرار داده‌ایم حتی اگر تعداد سئوالات از وزرا به دو هزار سوال رسیده باشد به نمایندگان احترام و به سئوالات و استیضاحات پاسخ می‌دهیم.
کد خبر: ۸۳۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵ 27 August 2015
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: مبنای کار را پرهیز از حاشیه‌ها و احترام به‌حق مجلس قرار داده‌ایم حتی اگر تعداد سئوالات از وزرا به دو هزار سوال رسیده باشد به نمایندگان احترام و به سئوالات و استیضاحات پاسخ می‌دهیم.

به گزارش تسنیم؛ حجت الاسلام مجید انصاری در شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: گاهی سوال می‌شود که فلسفه سفرهای استانی چیست و چرا انجام می‌گیرد، که باید گفت سفرهای استان اگر هدفمند، با مطالعه و کار کارشناسی قبلی باشد، خیرات و برکات زیادی برای رشد و توسعه هر استان دارد.

وی افزود: علاوه بر این در سفر‌های استانی، مسئولان از نزدیک با مردم مواجه شده، سخنان آنها را شنیده و مشکلات آنها را می‌بینند و متقابلا مواردی را که در نظر دارند با مردم مطرح می‌کنند و این سفر‌ها نمایش اقتدار و انسجام ملی ماست.

انصاری تصریح کرد: در دو سالی که گذشت با لطف خداوند دولت تدبیر و امید براساس نقشه راه مدبرانه و هوشمندانه‌ای که رئیس جمهور طراحی کردند، بر پایه وعده‌های انتخاباتی و برنامه جامع انتخاباتی که داشتند و بر اساس سوگند نامه‌ای که اعضای دولت هم‌پیمان برای اجرا آن شدند توانست گام‌های بزرگی بردارد.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه امروز بعد از دوسال کارنامه دولت قابل قبول و در برخی زمینه‌ها در حد اعجاز بوده است، اظهار داشت: در داخل کشور علی‌رغم همه دشواری‌ها و پیش‌بینی اقتصاددانان که مهار تورم را غیر ممکن می‌دانستند، دولت موفق عمل کرد.

انصاری افزود: همچنین کاهش درآمدهای نفتی، بدهی بسیار سنگین دولت به سیستم بانکی و سیستم بانکی به بانک مرکزی و وجود تعداد بسیاری طرح و پروژه ناتمام در اقصی نقاط کشور، مجموع مسائلی بود که دولت با آن مواجه بود و تحریم‌ها نیز در قالب شش قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مزید بر علت بود تا جایی که در این اواخر تقریبا انتقال هر پولی از خارج به ایران و از ایران به خارج توسط سیستم بانکی غیر ممکن شده بود.

وی اظهار داشت: دکتر روحانی در تمام سفرهای استانی گفتند به سفری نمی‌روم مگر قبل از سفر مدیران استان مطالعات دقیقی در حوزه نیازها با توجه به امکانات داشته باشند و پیشنهادات را بفرستند تا در نهایت قبل از سفر با حضور رئیس جمهور مسائل بررسی شود.

انصاری با تاکید بر اینکه طرح‌هایی را شروع می‌کنیم که حداکثر در سال دوم سفر به بهره‌برداری برسد و سفرهای استانی بر مبنای برنامه‌ریزی درست و دقیق انجام شده است، گفت: طبق وعده رئیس جمهور که گفتند در سال ۹۴ تورم را به زیر ۲۰ درصد می‌رسانیم امروز تورم به ۱۳.۸ رسیده است و این یعنی بیش از وعده‌ای که داده شده عمل شده است.

وی با بیان اینکه رتبه خرابی فضای کسب و کار کشور در دو سال گذشته علی‌رغم تحریم از ۱۵۲ به ۱۳۷ بهبود پیدا کرده است و به سرعت نیز این بهبود انجام می‌شود، افزود: در حوزه کشاورزی صادرات مواد غذایی ۲۷ درصد افزایش یافته و واردات مواد غذایی نیز ۹ درصد کاهش داشته است.

انصاری با تاکید بر اینکه ضمن ارج نهادن به انتقادات اما اینکه با تنگ نظری هر اقدام نوگرایانه را ضد دین وسنت قلمدداد کنیم درست نیست، گفت: شعار دولت اعتدال، پرهیز از تندروی و کندروی است.

وی گفت: دولت مجموعه‌‌ای از فرهیختگان همه جریانات سیاسی است و شایسته سالاری به جای گزینش سالاری و مصلحت سالاری به جای منفعت سالاری شعارهای این دولت بوده است.

وی تاکید کرد: دولت سعی کرده روابط خود را با قوه مقننه تنظیم کند، و ما به عنوان تنظیم کننده روابط دولت و مجلس مبنای کار را پرهیز از حاشیه‌ها و احترام به حق مجلس قرار داده‌ایم حتی اگر تعداد سئولات از وزرا به دو هزار سوال رسیده باشد به نمایندگان احترام گذاشته به سوالات و استیضاحات پاسخ می‌دهیم و نهایت احترام را به ساحت مجلس محترم داشته ایم وسعی کرده‌ایم روابط قوا دچار تنش نشود.

انصاری با اشاره به اینکه در عرصه بین الملل این دولت سرآمد دولت‌ها و افتخار دیپلماسی کشور است، اظهار داشت: باید به مردان دیپلماسی کشور نمره ۲۰ داد که همچون سرداران عرصه دفاع مقدس با شجاعت و قدرت و اعتماد به نفس و تکیه بر دانش دیپلماتیک بالا و زبان حقوقی دنیا عمل کرده‌اند چرا‌که تیم مذاکره‌کننده تیم خوبی بود ،اهانت نکرد و محترمانه با دنیا برخورد کرد و بیست ماه پشت میز مذاکره نشست.

وی افزود: ماکه از اول گفته‌ایم بمب هسته‌ای نمی‌خواهیم، راه بمب هسته‌ای را شورای امنیت برما نبسته بلکه اسلام و فتوای رهبری بسته است و مبتنی بر اصول شرعی است و ایران متکی به مردم نیازی به بمب اتم ندارد.

انصاری با بیان اینکه آنچه در موضوع هسته‌ای بدست آمده دستاورد دولت نیست دستاورد نظام رهبری و مردم است، گفت: مردم امروز خوشحال هستند و نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۸۰ درصد مردم از توافق راضی هستند و مخالفین مطلق برجام چهار درصد بیشتر نیستند.

وی افزود: برنامه بعدی دولت و اولویت اصلی دولت توسعه اشتغال در کشور است و هیچ مسئله‌ای مهمتر از ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان در کشور وجود ندارد اما برای ایجاد اشتغال اعتبارات دولتی کافی نیست و راهی جز جذب سرمایه‌گذار خارجی و داخلی نداریم و خوشبختانه سرمایه‌داران جهانی برای سرمایه‌گذاری در ایران آماده‌اند.

انصاری تصریح کرد:ملایر در حد یک استان ظرفیت نرم‌افزاری و نیروی انسانی فرهیخته دارد از این نیرو استفاده شود و نقشه توسعه ملایر را برای ۲۰ الی ۳۰ سال آینده ترسیم کنید چرا‌که ملایر در عرصه برخی صنایع ظرفیت‌های بزرگی می‌تواند داشته باشد و با گشوده شدن دروازه بازارهای جهانی ملایر باید بازار مبل منطقه را در دست گیرد.

وی اظهار داشت: در زمینه آب کشور ما در منطقه خشک قرار دارد، به جز دو استان گیلان و مازندارن همه استان‌ها درگیر کم‌آبی و بی‌آبی هستند و اگر راجع به آب فکر نشود در آینده دچار بحران عظیم اجتماعی می‌شویم، لذا باید از آب استفاده بهینه کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار