با حضور رئیس بنیاد مسکن کشور دومین کارخانه تولید قطعات بتن گازی کشور با فناوری کشور آلمان و سرمایه‌گذاری بنیاد مسکن در نهاوند کلنگ‌زنی شد.
کد خبر: ۸۳۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹ 26 August 2015
با حضور رئیس بنیاد مسکن کشور دومین کارخانه تولید قطعات بتن گازی کشور با فناوری کشور آلمان و سرمایه‌گذاری بنیاد مسکن در نهاوند کلنگ‌زنی شد.

به گزارش تسنیم؛ با حضور علیرضا تابش و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی دومین کارخانه تولید قطعات بتنی سبک کشور با جدیدترین فناوری کشور آلمان و سرمایه‌گذاری بنیاد مسکن در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در شهرستان نهاوند کلنگ زنی شد.

رئیس بنیاد مسکن در این مراسم گفت: این کارخانه دومین کارخانه مطرح کشور است که با این فن‌آوری جدید درشهرستان نهاوند احداث می‌شود، پس از مراسم کلنگ زنی بلافاصله عملیات اجرایی آن شروع می‌شود و ۳۰ ماهه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین دلایلی که سبب شد این کارخانه در نهاوند کلنگ زنی و احداث شود، شناسایی معادن فراوان سیلیسی مورد نیاز ۲۰ سال این کارخانه است..

تابش اظهار کرد: مساحت این کارخانه که در چند فاز احداث می‌شود بیش از ۲۲ هکتار است و مسئولان شهرستان نهاوند تعهد کرده‌اند تمامی زیر ساخت‌های لازم مانند آب، برق، تلفن و گاز را برای این کارخانه فراهم کنند.

رئیس بنیاد مسکن بیان کرد: با احداث و راه‌اندازی این کارخانه به‌جز شهرستان نهاوند نیاز استان‌های منطقه غرب و مرکزی کشور ازجمله مرکزی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، لرستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی فراهم می‌شود و توسعه شهرستان شتاب بیشتری می‌گیرد.میزان تولید این کارخانه ۴۵۰ هزار تن در سال است.

تابش ‌گفت: کارخانه قطعات پیش‌ساخته بتنی سبک یا گازی نهاوند برای بیش از ۱۰۰ نفر به‌صورت مستقیم در نوبت‌های مختلف ایجاد اشتغال کرده و در آینده زمینه صادرات آن به کشور عراق نیز فراهم می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار