کد خبر: ۸۳۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳ 26 August 2015

استاندار البرز گفت: زمینه و بستر حضور شرکت‌های خارجی در البرز فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدحمید طهایی ظهر امروز در حاشیه افتتاح طرح توسعه لابراتوار داروهای گیاهی اشتهارد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید بسترهای حضور سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی در البرز نیز فراهم شود،‌ افزود: استان البرز ظرفیت‌های بسیاری برای سرمایه‌گذاری دارد لذا ضروری است تا بسترهای لازم برای ارتقای فعالیت‌های شرکت‌های صنعتی در این استان فراهم شود.

استاندار البرز با اعلام این خبر که در نظر داریم بسته پیشنهادی سرمایه‌گذاری را در اختیار شرکت‌های خارجی قرار دهیم افزود: با توجه به شرایط پساتحریم که در کشور به وجود آمده مقرر شده واحدهای موجود استان که امکان افزایش ظرفیت دارند، به صورت پکیجی آماده اطلاعات را در اختیار شرکت‌های خارجی برای مشارکت قرار دهند.

طهایی افزود: باید در رابطه با شرکت‌های خارجی شرایطی فراهم کنیم که ما پیشنهاد‌دهنده بوده و این از گام‌های اصلی برای سرمایه‌گذاری در استان محسوب می‌شود.

وی در ادامه به افتتاح لابراتوار گیاهان دارویی در این شهرستان اشاره و تأکید کرد: محصولات این واحد به عنوان نیاز پرمصرف جامعه است که محصولات موجود در بازار از نوع وارداتی بوده که به صورت قاچاق یا عادی مشکلاتی را در جامعه به دنبال دارد.

*گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان از قاچاق محصولات جلوگیری می‌کند

استاندار البرز بیان داشت: ورود کالاهای قاچاق به سبب اینکه در حوزه بهداشتی و آرایشی هستند باعث ایجاد مشکلاتی در جامعه می‌شود که اکنون با تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان بخشی از این محصولات را برای اولین‌بار در کشور تولید کرده و به جامعه عرضه کنند.

طهایی با اشاره به ریشه مکمل‌های غذایی تصریح کرد: مکمل‌های غذایی منشاء مواد طبیعی بومی است و باید از این امکانات طبیعت برای مصونیت در مقابل بیماری‌ها استفاده شود.

وی با اشاره به تولید محصولات بهداشتی در این مجموعه گفت: اینکه از ماشین‌آلات داخلی استفاده شود ابتکار خوبی بود که به کار گرفته شد و با روند پیش‌رو شاهد توسعه بیشتر این واحدها باشیم.

*دستگاه‌ها در صدور مجوز کم‌کاری نکنند

استاندار البرز با بیان اینکه باید زمینه فعالیت در استان فراهم شود، گفت: مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان که متولی صدور مجوز و همکاری هستند، باید به همراه تولیدکنندگان و بخش اقتصادی زمینه جذب سرمایه‌گذار در این بخش را فراهم کنند.

وی افزود: باید در جلسات اتاق بازرگانی، شورای‌ گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه‌ها مرتبط در جهت رفع مشکلات آن‌ها تلاش کنیم که اقدامات انجام شده در این راستا تاکنون برای واحدها مفید بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار