عباس صوفی بر لزوم همکاری شهروندان با عوامل اجرایی تاکید کرد و گفت: بازرسان تاکسیرانی و اتوبوسرانی به صورت مستمر بر وضعیت تعریف شده نظارت خواهند داشت و رانندگان به هیچ عنوان حق دریافت کرایه اضافه از مسافران را ندارد و شهروندان در صورت مشاهده می‌توانند هر گونه تخلف احتمالی را از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری همدان اطلاع دهند.
کد خبر: ۸۳۸۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶ 12 April 2020
شهردار همدان گفت: بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با کروناویروس استان، فعالیت حمل و نقل عمومی شهر همدان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته می‌شود.

به گزارش ایسنا، صوفی در این باره اظهار کرد: با توجه به نیاز مبرم مردم به حمل و نقل درون شهری و سوءاستفاده برخی از مسافربر‌های شخصی از عدم فعالیت ناوگان عمومی در سطح شهر و نارضایتی شهروندان از این موضوع، در جلسه امروز ستاد مبارزه با کرونا استان بر ادامه فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهر همدان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید شد.

وی افزود: بر اساس تصمیم این ستاد، ناوگان حمل و نقل شهری اعم از تاکسی ها، خودرو‌های وَن و اتوبوس‌ها از روز دوشنبه ۲۵ فروردین ماه با یک فرآینده ویژه فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

شهردار همدان در ادامه بر لزوم حفظ سلامت عمومی شهروندان تاکید کرد و گفت: طبق تصمیم اتخاذ شده، تمامی رانندگان حمل و نقل عمومی از فردا دوشنبه ملزم به استفاده از ماسک و دستکش شدند.

صوفی افزود: در همین راستا و بر اساس تدابیر اندیشیده شده در ستاد مبارزه با کرونا شهرداری همدان، معاونت تاکسیرانی و اتوبوسرانی که پیش از این اقدام به تهیه و توزیع ماسک و دستکش به رانندگان کرده بودند، مجددا این اقلام بهداشتی را تهیه کرده و از فردا در اختیار رانندگان قرار خواهند داد که رانندگان ملزم به استفاده از این اقلام هستند و در صورت عدم استفاده از ماسک و دستکش با آن‌ها برخورد جدی خواهد شد که طبق قانون و با همکاری پلیس راهور، خودرو رانندگان متخلف به پارکینگ منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به لزوم رعایت قوانین فاصله گذاری اجتماعی و در راستای پیشگیری از ابتلای شهروندان به کرونا، ظرفیت جابجایی مسافر در ناوگان حمل و نقل عمومی تا عادی شدن شرایط فعلی تغییر کرد که بر این اساس تاکسی‌ها مجاز به حمل سه مسافر، تاکسی‌های ونَ مجاز به جابجایی پنج سرنشین و اتوبوس‌ها نیز موظف شدند با ۵۰ درصد ظرفیت خود و به صورت تک صندلی اقدام به جابجایی شهروندان کنند.

صوفی بر لزوم همکاری شهروندان با عوامل اجرایی تاکید کرد و گفت: بازرسان تاکسیرانی و اتوبوسرانی به صورت مستمر بر وضعیت تعریف شده نظارت خواهند داشت و رانندگان به هیچ عنوان حق دریافت کرایه اضافه از مسافران را ندارد و شهروندان در صورت مشاهده می‌توانند هر گونه تخلف احتمالی را از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری همدان اطلاع دهند.

شهردار همدان گفت: با توجه به ادامه فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی و با همکاری نیرو‌های خدمات شهری و گروه‌های جهادی، ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس در طول شبانه روز چندین نوبت گند زدایی و ضدعفونی خواهند شد که در همین رابطه محلول ضدعفونی تهیه و در اختیار رانندگان تاکسی قرار داده شده است و اتوبوس‌ها نیز توسط عوامل خدمات شهری ضدعفونی و خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار