عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان:
تابناک: عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: ۱۴ سال فعالیت بر روی طراحی پروژه بزرگ شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳ 27 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، ابوالقاسم سرتیپی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به کلنگ زنی پروژه بزرگ شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با حضور وزیر امور خارجه، اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که نمایشگاه‌ها کلید اقتصاد کشور هستند و از این رو کلنگ زنی این طرح می‌تواند در بهبود وضعیت اقتصادی کشور و استان اصفهان نقش بسزایی داشته باشد.

وی با اشاره به انجام ۱۴ سال فعالیت بر روی طراحی پروژه بزرگ شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان ابراز داشت: در حال حاضر قراردادهای مورد نیاز با توانمندترین پیمانکاران استان و کشور بسته شده و برای پایان فاز اول این پروژه در موعد مقرر، آمادگی لازم وجود دارد.

عضو هیأت مدیره شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با بیان اینکه در ۸ سال گذشته به دلیل تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران بسیاری از صنایع کشور و استان برای سایر کشورها ناشناس مانده و به دلیل مشکل انتقال وجه، امکان صادرات وجود نداشته است، افزود: امیدواریم که در فضای پساتوافق و با تکمیل پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان، چرخ‌های از کار افتاده صنعت استان دوباره به گردش دربیاید.

وی اضافه کرد: پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان پروژه بسیار کاملی است که برای آن همه بخش‌های مورد نیاز از جمله واحد رجیستری و ثبت اطلاعات و سالن‌های نمایشگاه‌های دائم و حتی واحد گمرک پیش‌بینی شده است و یکی از بزرگ‌ترین و کامل‌ترین نمایشگاه‌ها خواهد بود.

عضو هیأت مدیره شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: پروژه بزرگ شرکت نمایشگاه‌های استان اصفهان با ۴۷۰ هزار مترمربع وسعتی که برای آن پیش بینی شده، یکی از بزرگ ترین نمایشگاه ها خواهد بود.

نمایشگاه بین‌المللی معرف ظرفیت‌های هر استان است

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست گفت: ساخت این مرکز نمایشگاهی با توجه به طراحی عظیم و قابل توجه آن می‌تواند تحولی بزرگ را در نحوه برگزاری نمایشگاه‌های کشور پدید آورد.

وی با تاکید بر اینکه تکمیل شدن پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان می‌تواند پذیرش مهمانان داخلی و خارجی را با امکانات بیشتر همراه کند، افزود: با این پروژه می‌توان نمایشگاه‌های بزرگ خارجی را نیز در اصفهان برگزار کرد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی نمایشگاه بین‌المللی را معرف ظرفیت‌های هر استان دانست و ابراز داشت: در حال حاضر با توجه به صنعتی بودن استان اصفهان، جای یک نمایشگاه بین‌المللی بزرگ خالی است.

وی با اشاره به همت شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان و استانداری و شهرداری اصفهان در عملیات اجرایی نمایشگاه بزرگ اصفهان گفت: با توجه به اینکه این پروژه در صورت تکمیل شدن و بهره‌برداری درآمدزایی بالایی خواهد داشت، برگشت صد درصدی سرمایه سرمایه گذاران، تضمین شده است.

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی اضافه کرد: اگر شورای شهر اصفهان نیز به این طرح کمک کند و مصوبات لازم را در اختیار شهردار قرار دهد، این پروژه طبق برنامه زمان‌بندی و بدون وقفه به پایان خواهد رسید.

وی با اشاره به وجود رکود در وضعیت صنعت کشور اظهار داشت: تاکنون کنترل تورم تا حدودی ساماندهی شده اما رکود تقریباً بخش صنعت و کشور را فلج کرده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی حمایت ناکافی از بخش تولید و صنعت را از دلایل مهم فلج شدن صنعت کشور خواند و افزود: قرار بود ۳۰ درصد درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی در اختیار این بخش قرار گیرد اما نه تنها این امر محقق نشد بلکه هزینه‌های سنگین به تولیدکننده‌ها تحمیل شده و قدرت رقابت از آنها در برابر کالاهای وارداتی گرفته شده است.

وی واردات بی‌رویه را عاملی مهم در تشدید مشکلات صنایع داخلی کشور دانست و افزود: جدیت در نظارت ورود کالا به کشور وجود ندارد و امکانات لازم در گمرک ها فراهم نیست.

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی با اشاره به تأثیر نمایشگاه‌ها در حل بخشی از این مشکلات اقتصادی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه های با کیفیت در مکانی مناسب، می تواند بخشی از مشکلات صنعت کشور را حل کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار