جنایتی دیگر در حیات وحش؛
تابناک: با توجه به اینکه این پرندگان در شرایط نامناسبی حمل و جابجا شده اند احتمل این امر وجود دارد که برخی از آنها تلف شوند و جان سالم از این عمل غیرانسانی به درنبرند!.
کد خبر: ۸۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳ 27 August 2015
به گزارش تابناک اصفهان، همواره پرندگان و حیوانات زینتی ایران برای کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی برخی کشورهای اروپایی جذابیت داشته است.

این جذابیت در کنار، سود سرشاری که شکار غیرقانونی این پرندگان و صدور آنها به کشورهای عربی دارد، سبب شده تا طی سال های اخیر قاچاق پرندگان به دیگر کشورها اوج بگیرد.

بسیاری از این محموله ها بدون هیچ مانعی و با شگردهایی که در این سالها قاچاقچیان به آن وارد شده اند، از مرزها عبور و به دست شیوخ عرب یا کشورهای اروپایی می رسد.

اما برخی محموله ها نیز در جریان بازرسی های اتفاقی در مسیرهای عبوری با مانع قانون برخورد کرده و در این سوی مرز زمین گیر می شود.

طی روزهای اخیر یک محموله از پرندگان شکاری ایران به دست نیروهای حفاظت محیط زیست استان اصفهان کشف شد.


معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان در این باره گفت: محیط بانان در جریان تحقیقات خود موفق به شناسایی مسیر عبور محموله مذکور شده و از سه شنبه شب با همکاری نیروی انتظامی به کنترل خودروهای عبوری از محور مذکور پرداختند.

دکتر سعید یوسف پور اظهار داشت: روز گذشته یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ در شهرستان سمیرم اصفهان در پست ایست و بازرسی نیروی انتظامی متوقف گردید و مورد بازرسی قرار گرفت.

سعید یوسف پور گفت: در جریان تفتیش این خودور ۱۶ عدد پرنده شکاری شامل ۱۰ شاهین ، ۴ بحری و ۲ بالابان کشف و ضبط گردید.

یکی از دلخراش ترین صحنه های این قاچاق، دوخته شدن پلک های پرندگان شکاری است که برای کاهش تحرک پرندگان در حین حمل و نقل از سوی شکارچیان به این روز افتاده اند!.



با توجه به اینکه این پرندگان در شرایط نامناسبی حمل و جابجا شده اند احتمل این امر وجود دارد که برخی از آنها تلف شوند و جان سالم از این عمل غیرانسانی به درنبرند!.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سوده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
با سلام و تشکر از مسولیین محترم حفاظت محیط زیست استان اصفهان. هنوز هستن انسانهایی که با حیوانات بی زبان چنین برخورد ناشایستی دارند خدا لعنتشون کنه به نظر من باید مجازات سنگینی برای این اشخاص لحاظ کنند تا درس عبرت بشه.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار