معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان از توقیف 63 دستگاه حفاری و ادوات غیرمجاز چاه آب در استان اصفهان در نخستین ماه سال 99 خبر داد.  
کد خبر: ۸۴۰۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳ 20 April 2020

به گزارش تابناک ، حسن ساسانی با تأکید بر پیگیری جدی تخلفات بخش آب ، گفت: تا کنون از طریق شماره تلفن 3848 که با هدف دریافت گزارش های مردمی راه اندازی شده است  280 تماس ثبت شده است .
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان افزود : طی نخستین ماه سال 99 ، 63 دستگاه حفاری و ادوات غیر مجاز چاه آب در استان اصفهان از طریق پیگیری گزارش های مردمی ثبت شده در سامانه 3848 توقیف و به مراجع قضایی معرفی شده است.
ساسانی خاطر نشان کرد: در موارد توقیف شده اخیر یک مورد مربوط به منطقه مسکونی در شهر اصفهان بود که با اعلام شهروندان و پیگیری های به عمل آمده این چاه غیر مجاز که آرامش ساکنان را به هم زده بود ، مسلوب المنفعه شد  .
وی با تأکید بر این که مورد اخیر حاکی از آن است که تخلف های آبی از مناطق کشاورزی و حاشیه ای به مناطق مسکونی کشیده شده است و هوشیاری بیشتر شهروندان را می طلبد ، افزود : مردم می توانند در سراسر استان از طریق سامانه 3848 در تمام طول شبانه روز تماس بگیرند وگزارش تخلفات از قبیل  حفاری  ، لایروبی و کف شکنی غیر مجاز چاه ، بهره برداری از چاههای فاقد پروانه  را مطرح کنند.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان هم چنین مقدار ذخیره سد زاینده‌رود به 536 میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت : حدود 38 درصد از کل گنجایش سد، آب در مخزن سد زاینده رود ذخیره شده است .
وی با بیان این که ورودی به سد را 136 و خروجی از آن را 89 مترمکعب بر ثانیه است ، تصریح نمود :
مقدار بارش‌ها در سرشاخه‌های زاینده‌رود از ابتدای سال آبی جاری، مهر 98، تاکنون یک‌هزار و 86 میلی‌متر بوده است.
ساسانی ادامه داد: مقدار بارش‌های ایستگاه چلگرد در سال گذشته ۲ هزار و ۵۲ و برای متوسط بلندمدت،دوره ۴۴ ساله، یک‌هزار و ۲۴۸  میلی‌متر ثبت شد و این نشان از کاهش بارندگی‌های امسال نسبت به پارسال و همچنین متوسط بلندمدت و لزوم مصرف بهینه از این موهبت الهی دارد.
وی اظهار داشت: مقایسه آمار و ارقام فوق حاکیست که بارندگی‌های منطقه به نسبت سال قبل ۴۸ و در مقایسه با متوسط بلندمدت ۱۵ درصد کاهش داشته است.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان همچنین در باره نیروگاه آبی سد زاینده‌رود خاطرنشان کرد: این نیروگاه با توان ۵۴ مگاوات در شبانه‌روز کار می‌کند و برق تولیدی آن وارد شبکه می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار