مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) از شناسایی ۲۲ هزار خانوار نیازمند جدید توسط کمیته امداد خبر داد و گفت: دوازده کارگاه تولید ماسک و گان پرستاری توسط کمیته امداد و با کمک خیرین و همکاری مددجویان راه اندازی شد.
کد خبر: ۸۴۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷ 22 April 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه محسن رخصی در نشست خبری که صبح امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد ،با اشاره به شیوع کرونا از زحمات کادر تشکر کرد و اظهار داشت:کمیته امداد امام خمینی(ره) پس از اعلام رسمی شیوع کرونا در ایران از همان روز های نخست،ستاد ویژه پیشگیری از شیوع کرونا را در استان با حضور معاونین و روسای کمیته های شهرستان ها تشکیل شد تا بتوان اقدامات بهداشتی لازم برای افراد تحت پوشش و خصوصا بیماران تحت پوشش انجام شود.

وی تصریح کرد: برای تهیه سبدهای بهداشتی یک میلیارد تومان تخصیص داده شد و ۳۳۰۰نفر بیمار تحت پوشش به سرانه هر نفر ۳۰۰ هزار تومان این کمک را دریافت کردند.

رخصی با بیان اینکه پرسه ابتلا به این بیماری در کشور طولانی شد،عنوان کرد:طرح نذر سلامت و شکرانه سلامت اجرا و از همکاران کمیته امداد تقاضا کردیم با مردم و خیرین ارتباط برقرار کنند و نسبت به جمع آوری کمک های مردمی و خیرین اقدام شود و از این کمک ها ۶ هزار سبدهای بهداشتی و غذایی تهیه،۱۰۰هزار ماسک و ۴۰ هزار لیتر مایع ضدعفونی بین خانواده های تحت پوشش توزیع شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: وام های اشتعال و کارگشایی خانواده های تحت پوشش با ارزشی بالغ بر ۲۷ میلیارد تومان برای ماه های اسفند،فروردین و اردیبهشت امهال شد.

وی تصریح کرد:با توجه به شیوع کرونا به مددجویانی که باید با امداد ارتباط برقرار می کردند از طریق اطلاع رسانی در فضای مجازی و بنر در سطح شهر اعلام کردیم که نیازی به ارتباط حضوری نیست و می توانند از طریق تلفن مطالبات خود را پیگیری کنند.

 رخصی با اشاره به اینکه خدمات کمیته امداد به سمت الکترونیکی شدن پیش می رود افزود: در حال حاضر ۲۶ خدمت کمیته امداد به صورت الکترونیک قابل انجام و تلاش میکنیم خدمات کمیته امداد کاملا به صورت الکترونیکی ارائه شود.

 مدیرکل کمیته امداد با تاکید بر نیاز مبرم استان به ماسک و دستکش، ابراز کرد: در ۱۰ نقطه استان کارگاه های تولید ماسک با کمک خیرین و همکاری مددجویان راه اندازی شد و در اوایل فروردین نیز دو کارگاه متعلق به کمیته امداد برای تولید ماسک و گان پرستاری تغیر کاربری دادند و تولیدات این دو کارگاه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و سازمان غذا و دارو قرار میگیرد.

 وی همچنین افزود: در اسفند ۱۲ هزار خانوار و در فروردین ۱۰ هزار خانوار نیازمند جدید که از شیوع این ویروس دچار آسیب شدند و تا کنون تحت پوشش کمیته امداد نبودند شناسایی شدند.بنیاد مستضعفان کشور اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان برای این افراد اختصاص داده که به ازای خانواده های یک نفره ۱۵۰هزارتومان،دو نفره۲۵۰هزار تومان،سه نفره ۳۵۰هزار تومان،۴نفره ۴۵۰هزار تومانو پنج نفره به بالا ۵۰۰ هزار تومان به حساب شان واریز می شود.

رخصی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه به افرادی که از شیوع بیماری کرونا آسیب دیدند،تصریح کرد: بعد از سخنان ایشان شور و شوق کمک به محرومین در مردم و نهادهای مختلف ایجاد شد و پای کار آمدند،در کمیته امداد نیز در قالب رزمایش ملی بخشش ایرانیان اجرا شد که کمک های مردمی جمع آوری می شود.

به گفته این مسئول، کمیته امداد در نظر دارد ۵۰ هزار سبد غذایی ویک صد و پنجاه هزار غذای گرم در ماه رمضان برای خانواده های تحت پوشش تهیه کند.

وی با تاکید بر اینکه بانک اطلاعاتی کاملی از افراد نیازمند استان در اختیار کمیته امداد است،از خیرین و گروه های مردم نهاد که قصد کمک به نیازمندان را دارند در خواست کرد،برای شناسایی افراد نیازمند به کمیته امداد مراجعه،کمیته امداد افراد نیازمند را به خیرین معرفی کرده تا این کمک ها مدیریت شود.

 مدیر کل کمیته امداد در پایان با اعلام شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۹۶۲۷ ،شماره حساب ۰۱۰۹۳۹۰۹۳۹۰۹ به نام کمیته امداد امام خمینی(ره) ویا از طریق اپلیکیشن های آپ ،سنا و سامانه الکترونیکی امداد از مردم خواست تا کمک های خود را واریز کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار