محمدصادق ناطقی
کد خبر: ۸۴۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۹ 27 April 2020

قطعا می‌توان گفت مهمترین پیام انتخابات مجلس یازدهم، این بود که مردم ایران بار دیگر به سیاست‌های غرب‌گرایانه با صدای بلند "نه" گفتند.

گروهی از ایرانیان با عدم مشارکت در انتخابات، یاس و ناخشنودی خود از تمایلات دولت و مجلس کنونی به غرب را نشان دادند و گروهی دیگر، با رای خود به جریان‌های استکبارستیز، حاضر نشدند فاجعه دل بستگی به غرب را تَکرار کنند.

هرچند مجلس یازدهم به دلیل تاخیر در برگزاری دور دوم انتخابات با تعدادی صندلی خالی کلید ‌می‌خورد اما نتیجه کلی انتخابات کاملا به نفع جریان‌های موسوم به اصول‌گرا رقم خورد تا شاید این بار شاهد مجلسی مدافع حقوق مردم باشیم.

دراستان قم نیز اتحاد فراموش نشدنی نیروهای انقلابی، به پیروزی مقتدرانه لیست امیرآبادی، ذوالنور و زاکانی انجامید.

اتحادی که در گام اول انصراف چهره‌های نزدیک به دولت را در پی داشت و در گام بعدی سه نماینده همسو را به مجلس اعزام کرد که خود به بهبود تصمیم گیری برای استان و کشور کمک بزرگی خواهدبود.

اما جایگاه احتمالی این سه نفر از قم در مجلس یازدهم بسیار حائزاهمیت است، چرا که پس از پیروزی انقلاب، همواره نمایندگان قم نیز، مانند منتخبین پایتخت ازجایگاه ویژه‌ و موثری در مجلس برخوردار بوده‌اند.

دکتراحمد امیرآبادی فراهانی برای بار سوم توانست اعتماد مردم فرهیخته قم را جلب کند، وهمچون دوره قبل برگزیده اول این استان باشد.

امیرآبادی که از اعضا موثر فراکسیون ولایی مجلس است، با تجربه حضور در هیئت رئیسه، کمیسیون برنامه و بودجه، کمیسیون اصل نود، کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها و مسئولیت‌های ریز و درشت متعدد در هشت سال گذشته، امروز دیگر آن مرد تازه کارِ بی نام و نشان نیست و به یکی از رجال سیاسی مطرح در کشور تبدیل شده است.

امیرآبادی فراهانی در مجلس یازدهم جایگاه تاثیرگذارتری خواهد داشت او زین پس تبدیل به الگویی بی‌بدیل برای نمایندگان جوان و تازه وارد خواهدبود، مردی که بدون حمایت گروه‌ها و اشخاص مطرح، خود به تنهایی و با تلاش مثال زدنی، جاده سنگلاخی سیاست را پیمود و موفقیت‌های کم‌نظیری کسب نمود.

احمدامیرآبادی فراهانی با توجه به سوابق درخشان گذشته، در مجلس جدید قادر خواهد بود برای کسب یکی از کرسی‌های نائب رئیسی، نظر اکثریت وکلای ملت را به خود جلب کند.

قابل ذکر است نماینده سخت کوش قم با 47 سال سن و البته تجربه‌های گرانسنگ فراوان، در عالم سیاست و مدیریت‌های کلان همچنان جوان محسوب می‌شود و آینده برای او بسیار روشن و مسیر پیشرفت هموار خواهد بود.
حجت الاسلام دکتر مجتبی ذوالنوری موفق شد با رای بالا به عنوان نماینده دوم مردم قم برای دومین بار به بهارستان قدم بگذارد.

او که تجربه مدیریتی فراوان در دوران دفاع مقدس و پس از آن و همچنین ریاست فراکسیون روحانیون مجلس را در کارنامه داشت، در واپسین سال مجلس دهم بر کرسی ریاست کمیسیون امنیت ملی نیز تکیه زد تا ظرفیت‌های دیگر خود را به منصه ظهور بگذارد.

ذوالنور با تجربه چهار ساله از مجلس گذشته و ریاست بر مهمترین کمیسیون مجلس، امروز به چهره‌ای ملی و فراملی تبدیل شده است که می‌‌تواند در مجلس یازدهم نقش ستونی مستحکم برای کشور و سدی ناامید کننده درمقابل نفوذ لیبرال‌ها را ایفا کند.

ارتباط خوب حجت الاسلام ذوالنور با حوزه علمیه و مراجع معظم تقلید بر تاثیرگذاری او در مجلس پیش رو خواهد افزود.

مجتبی ذوالنور امروز یکی از مهمترین گزینه‌های ریاست کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی و همچنین هیئت رئیسه مجلس یازدهم خواهد بود.

دکتر علیرضا زاکانی از چهره‌های شاخص و نخ تسبیح جریان‌های انقلابی کشور پس از سه دوره نمایندگی مردم پایتخت با دعوت گسترده و استقبال بی نظیر همه نخبگان استان مقدس قم برای چهارمین دوره برصندلی نمایندگی ملت تکیه خواهد زد.

علیرضا زاکانی با سوابق درخشان خود از معدود سیاست مدارانی است که همیشه مورد وفاق تمام گروه‌ها و احزاب سیاسی اصول‌گرا بوده، مرد میان رو و اخلاق مداری که در تمام عمر سیاسی خود ایثارگرانه محور وحدت جریان‌های انقلابی ایران شده است.

زاکانی با تعاملات متعددی که با همه احزاب اصول گرا داشته است گویا تنها گزینه‌ای است که از ریاست او بر مجلس اصول گرای یازدهم همه خوشحال و راضی خواهند بود.

او با سوابقی چون عضویت در هیئت رئیسه مجلس، کمیسیون آموزش وتحقیقات، کمیسیون اصل نود قانون اساسی، کمیسیون اجتماعی و شوراها، کمیسیون ماده ده احزاب و ریاست کمیسیون برجام و مسئولیت‌های فراوان دیگر در مجلس، امروز از توانمندترین و متخصص ‌ترین نمایندگان کشور محسوب می‌شود.

دکترزاکانی با مسئولیت‌هایی چون فرمانده بسیج دانشجویی کشور، دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و فعالیت‌های گسترده کشوری در قالب جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی و... در بین فعالان سیاسی و اجتماعی شهرستان‌های کشور نیز از محبوبیت خاصی برخوردار است.

امروز زاکانی با حسن شهرت به عنوان سیاست مداری متقی، خوش برخورد، متواضع، عدالت محور، فسادستیز، اندیشمند و بدون هیچ خط و خشی، می‌تواند با اقتدار مدیری در طراز جمهوری اسلامی برای مجلس یازدهم باشد.

علیرضا زاکانی فردی گفتمانی است که همواره مورد توجه نخبگان، دانشمندان و دانشجویان کشور قرار گرفته است او همچنین با مسئولیت‌های که در زمینه رسانه و مطبوعات داشته است امروز به عنوان متخصصی در این عرصه می‌تواند مقابل جنگ تمام عیار رسانه‌ای دشمن بی ایستد.

شایان ذکر است که دکتر زاکانی با بررسی نظام مسائل ملی و آسیب شناسی مجالس گذشته و با نگاهی تحول گرا به آینده، با همکاری تنی چند از نخبگان و منتخبین ملت، برای حل مشکلات مردم و تسریع در پیشرفت کشور، برنامه‌ای را مطابق با گام دوم انقلاب اسلامی و بر اساس جایگاه مجلس شورای اسلامی تنظیم کرده، و آن را در اختیار منتخبین مجلس یازدهم قرار داده است و از این جهت شاید بتوانیم او را از معدود نمایندگان دارای برنامه مدون برای آینده کشور بدانیم.

ما باید به تمام ویژگی‌های منحصر به فرد دکتر زاکانی، اعتماد حوزه‌های علمیه و علما اعلام قم به ایشان را هم بی‌افزاییم.

سوابق گذشته علیرضازاکانی نشان داده است او در اداره صحن مجلس و هماهنگ کردن نمایندگان هم تبحر بی‌نظیری دارد.

هر چند رقیب تراشی برای این سیاست مدار خوش سابقه ضربه‌ای به کارکرد مجلس و مانعی در تحقق برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تدوین شده برای تحول اساسی در مجلس شورای اسلامی قلمداد خواهدشد.

اما به نظر می‌رسد دکترعلیرضا زاکانی یکی از مطرح‌ترین نامزده‌های ریاست مجلس شورای اسلامی ایران در دوره یازدهم خواهد بود که دارای مقبولیت و محبوبیت بسیاربسیاربیشتری از سایر رقبای خود است.

به هرحال باید تا خرداد ماه صبورانه منتظربمانیم و ببینیم معادلات داخل مجلس چه سرنوشتی را برای این سه نفر از قم، رقم خواهد زد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
عبدالله عاصی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
بله
دکتر زاکانی به قالیباف ارجحیت داره
به نظرم قالیباف باید برخ خودش را برای ریاست جمهوری آماده کنه و از فرصت پیش آمده استفاده کنه
محمد
|
United Arab Emirates
|
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
اگرچه به نظر بنده آقای زاکانی بر آقای قالیباف برای ریاست مجلس بهتره
ولی نکته مهمتر اینه که نباید اختلافی بین نیروهای انقلاب رخ بده
در ضمن به نظر میاد قالیباف رای بیشتری نسبت به زاکانی داشته باشه و برای ریاست زاکانی باید بسیار تلاش کرد
محمد تقی بحرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
به نظر بنده دکتر قالیباف درصورت نبود اصولگرایی بااین همه محبوبیت کاندید ریاست جمهوری بشهود ودکتر زاکانی ریاست مجلس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
با توجه به تجربه آقای زاکانی ایشان گزینه مناسبتری برای ریاست مجلس هستند
مجلس پیچیدگی خودش را دهرد آقای قالیباف تا بیاید ساز و کار پیدا و پنهان مجلس را یاد بگیرد یک سال طول می کشد و در این وضعیت اسفناک کشور ما نمی توانید مجلس را محل کسب تجربه قرار بدهیم
و همه به خوبی می دانیم قالیباف نیرو اجرایی است بهتر برای ریاست جمهوری تلاش کند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار