استاندار اردبیل تاکید کرد: با اجرای پروژه‌های توسعه بخش کشاورزی و راه اندازی صنایع تبدیلی زنجیره تبدیل تولیدات دامی و کشاورزی در این استان تکمیل خواهد شد.
کد خبر: ۸۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸ 27 August 2015

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خدابخش بعد از ظهر پنج شنبه در جلسه مشترک شورای اداری و کارگروه اشتغال استان اردبیل با یادآوری اختصاص یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آبهای مرزی تصریح کرد: با تزریق این اعتبار ۸۰ هزار هکتار از اراضی دیم در بیله سوار، پارس آباد، گرمی و مشگین شهر به آبی تبدیل خواهند شد.

وی با تاکید به ضرورت مدیریت صحیح در حوزه کشاورزی افزود: در ادامه راه اندازی صنایع تبدیلی باید به جد مورد توجه باشد و با تصویب منطقه آزاد تجاری زمینه صادرات محصولات دامی و کشاورزی نیز تسهیل شده و زنجیره تولید تا فروش تکمیل خواهد شد.

رئیس شورای اداری استان با تاکید به ضرورت جلب سهمی از بازار صادرات روسیه اضافه کرد: باید با کشت گلخانه ای و تولید مطلوب و مدیریت شده محصولات دامی بتوان از فرصت های صادراتی که منطقه آزاد تجاری ایجاد خواهد کرد به شکل مطلوب استفاده برد.

خدابخش در تشریح مهمترین اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته در استان به بررسی مشکلات واحدهای تولیدی اشاره کرد و متذکر شد: تعداد قابل توجهی از واحدهای تولیدی نیمه تمام بود و یا در وضعیت راکد به سر می برد که تلاش کردیم مشکلات تک تک آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.

استاندار اردبیل افزایش سه برابری نرخ ارز را از دلایل رکود واحدهای تولیدی دانست و تاکید کرد: در وضعیت فعلی با ثبات مطلوب در بازار ارز بخشی از مشکلات حل شده و با این وجود رفع مشکلات تداوم دارد.

رئیس کارگروه اشتغال استان چالش اصلی سرمایه گذاری در این استان را نبود مزیت دانست و متذکر شد: نه در ارزان بودن زمین، نه سودهای بانکی و نه معافیت مالیاتی ما مزیتی در استان نداریم و انتظار داریم در این خصوص توجه ویژه به استان شود.

وی از جمله راهکار های ایجاد مزیت را راه اندازی منطقه آزاد تجاری دانست و تاکید کرد: به دنبال این هستیم با راه اندازی منطقه آزاد تجاری زمینه جلب و جذب سرمایه گذاران را در استان فراهم سازیم.

به گفته خدابخش علاوه بر این با استقرار سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی نمین تا پایان سال عملیات اجرایی از جمله تامین زیر ساخت ها به اتمام رسیده و قطعه بندی باید اجرا شود.

رئیس شورای اداری استان با اذعان به اینکه مدل اجرایی کشور و تخصیص اعتبارات به صورت متمرکز است، خواستار توجه ویژه به استان اردبیل شد و از وزیر تعاون و کار خواست شرکت های سرمایه گذاری شستا و صندوق بازنشستگی کشور که تاکنون در استان سرمایه گذاری نداشته اند، در این منطقه سرمایه گذاری کنند.

استاندار اردبیل توجه به اشتغال جوانان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی را مورد تاکید قرار دارد و خواستار اجرای طرح های مناسب در این راستا شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار