سد مخزنی کوچری گلپایگان به دلیل بارش های مناسب ، شب گذشته برای دومین سال متوالی سرریز شد.
کد خبر: ۸۴۳۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱ 29 April 2020

نماینده شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در سد مخزنی کوچری با بیان اینکه گنجایش این سد ، 207 میلیون متر مکعب است گفت: آب این سد در حال حاضر با دبی 4 متر مکعب بر ثانیه در رودخانه انار بار گلپایگان جاری و از طریق این رودخانه به سد 15 خرداد قم منتقل می شود.

بهرامعلی شاهرضایی گفت: با توجه به اینکه ورودی آب سد 31 متر مکعب برثانیه است پیش بینی می شود سرریز سد در روزهای آینده به 25 متر مکعب بر ثانیه برسد و این سرریز تا اواسط تیر ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه آب این سد توسط تونل 54 کیلومتری از سرشاخه های دز در استان لرستان به کوچری منتقل می شود افزود: به منظور تامین آب شرب شهرهای پایین دست سد کوچری، این تونل سالانه حدود 181 میلیون متر مکعب آب را منتقل می کند.

شاهرضایی میزان حقابه ابلاغی توسط شرکت مدیریت منابع اب ایران را در سال جاری برای کشاورزان شهرستان گلپایگان 50 میلیون متر مکعب، حقابه زیست محیطی رودخانه انار بار را 70 میلیون مترمکعب و آب آشامیدنی برای قم و شهرهای پایین دست سد را هم 181 متر مکعب اعلام کرد.

سد مخزنی کوچری از نوع سنگریزه ای با هسته رسی سال 1395 به بهره برداری رسید و از طرحهای بزرگ انتقال آب از سرچشمه های دز به قمرود است که بهره برداری آن در حال حاضر در اختیار شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار