به مناسبت ماه مبارک رمضان ۶۵ بسته معیشتی هر کدام به ارزش ۳۰۰ هزار تا ۴۰۰ هزار تومان تهیه شده و در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۴۴۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹ 30 April 2020

شهروندان کوهی‌خیل شهرستان جویبار در یک اقدام نوآورانه اقدام به تشکیل صندوق قرض‌الحسنه و پرداخت وام ۲۰ تا ۲۵ میلیون ریالی به همشهریان آسیب‌دیده از کرونا کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر کوهیخیل روز پنجشنبه در باره این اقدام خیرین کوهیخیلی به خبرنگار ایرنا گفت : برای کمک به خانوارهای آسیب دیده از بیماری کرونا ، صندوق قرض الحسنه توسط خیرین شهر با نام امام حسین (ع) تشکیل و حدود ۱۳۰ میلیون تومان پول جمع آوری شده است تا به خانوارهای آسیب دیده کمک شود.

رضا قاسمی افزود : از محل پول های جمع آوری شده مبلغی بین ۲ میلیون تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با نرخ صفر درصد به حساب سرپرستان خانواری که از بیماری کرونا آسیب دیدند پرداخت شده است.

وی توضیح داد : تاکنون ۶۰ خانوار آسیب دیده از بیماری کرونا برای دریافت وام قرض الحسنه بدون سود صندوق امام حسین (ع) ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۰ نفر تسهیلات خود را دریافت کرده اند.

قاسمی دوره بازپرداخت این وام را ۱۰ ماهه اعلام کرد و افزود : البته شروع بازپرداخت هم ۲ ماه پس از دریافت وام تعیین شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر کوهی خیل با اعلام این که تمام خانوارهای آسیب دیده که برای دریافت وام ثبت نام کرده اند ، تسهیلاتشان را دریافت خواهند کرد ، گفت : پرداخت وام جدای از سایر اقداماتی است که خیرین کوهی خیل برای کمک به خانوارهای آسیب دیده از کرونا انجام دادند.

وی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان شهر کوهیخیل خبر داد و افزود : به مناسبت ماه مبارک رمضان ۶۵ بسته معیشتی هر کدام به ارزش ۳۰۰ هزار تا ۴۰۰ هزار تومان تهیه شده و در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.

قاسمی با اعلام این که مجمع خیرین با هدایت شورا و حضور جمع زیادی از مردم در کوهی خیل تشکیل شده ، گفت : روزهای نخست عید نوروز هم مجمع مبلغ ۲۰۰ هزار تومان به حساب افراد نیازمند واریز کرد و در عید نیمه شعبان هم ۳۰۰ کیلو برنج و وجه نقد جمع آوری و میان خانوارهای نیازمند توزیع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار