اما امروز استاندار کهنه کار ایلام با ترتیب یک نشست مطبوعاتی در فضای مجازی پاسخ گوی اصحاب رسانه شد .این  نشست خبری در حالی برگزار شد که در چند ماه گذشته بسیاری از رسانه های استان به خاطر مشکلات ناشی از کرونا وعدم پاسخگویی وبرنامه ریزی مدیران استان نقد های زیادی مطرح کردند وخواستار پاسخگویی سلیمانی دشتکی  نماینده عالی دولت تدبیر وامید  در خصوص عدم دعوت خبرنگران به ستاد کرونا شد ند .
کد خبر: ۸۴۴۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳ 02 May 2020

تابناک ایلام ::صبح  امروزدر حالی نشست مطبوعاتی  قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام با اصحاب رسانه بصورت مجازی در کارگروه رسانه ای کرونا برگزار شد که  روز گذشته برخی از فعالین رسانه ای با انتقاد از عملکرد استاندار ایلام ، خواستار پاسخ گویی شفاف ایشان  در خصوص آمار بیکاری استان ومشکلات ناشی از کرونا شده بودند.

اما امروز استاندار کهنه کار ایلام با ترتیب یک نشست مطبوعاتی در فضای مجازی پاسخ گوی اصحاب رسانه شد .این  نشست خبری در حالی برگزار شد که در طول چند ماه گذشته بسیاری از رسانه های استان به خاطر مشکلات ناشی از کرونا وعدم پاسخگویی وبرنامه ریزی مدیران استان ،نقد های زیادی را متوجه آنان نموده وپاسخگویی نماینده عالی دولت تدبیر وامید در خصوص چرایی عدم دعوت از خبرنگاران به ستاد کرونا را خواستار شدند .

 نشست خبری امروز  وپاسخگویی استاندار ایلام به سوالات متعدد خبرنگاران واشراف کامل ایشان به موضوعات گوناگون بیانگر تجربه تعهد وکار آمدی این کهنه کار سیاسی است.در حالیکه از زمان شیوع ویروس کرونا بیشتر خبرنگاران رسانه های مختلف  استان در بحث اطلاع رسانی خدمات واقدامات دستگاههای متولی پای کار بوده وفضا را به گونه ای مدیریت کردند تا مسئولان در کنار مردم قرار گیرند ،اما در عین حال  برخی از مدیران کل وفرمانداران استان در مقابل پرسش های گوناگون رسانه ها روزه سکوت پیشه کرده وتوان اقناع نمایندگان افکار عمومی را نداشتند و این موضوع می تواند بیانگر ضعف مدیریت وعدم پاسخگویی آنها در خصوص مشکلات ناشی از ویروس کرونا یا بحران دیگری باشد!

 اینکه استاندار ایلام به عنوان نماینده عالی دولت در فضای مجازی نسشت خبری برگزار کرده وپاسخگوی جزء به جزء ابهامات وسوالات مطروحه بودند در جای خود تلنگری است به برخی از فرمانداران و مدیران کل بومی استان والبته رسانه های استان ! چرا که روزهای گذشته برخی همکاران رسانه ای با طرح موضوع غیر بومی بودن استاندار ،انتقاد عدم توسعه استان به همین دلیل را متوجه ایشان نمودند! هرچند نگارنده به عنوان عضو کوچکی از جامعه خبری استان نقد مسولان را لازمه اصلاح امور می داند،  اما به راستی دوستان مطبوعاتی از خود سوال کرده اند،چرا در خصوص عدم پاسخ گویی مدیران وفرمانداران بعنوان فرزندان همین استان به خواسته ها ومطالبات آنان بعنوان نمایندگان افکار عمومی یک پاراگراف منتشر نکردند ؟!

 دوستان رسانه ای وهمکاران ارجمند ! سالهاست مشکل بیکاری، فقر، اعتیاد و ... در استان ما خیمه زده و  این موضوع برهمه عیان وغیر قابل انکار است ،بی شک نمی توان کلیت این موضوع را متوجه یک دولت یا یک استاندار نمود . اما به راستی چه کسانی باید برای مشکلات موجود استان آستین همت وخدمت بالا بزنند ؟ مگر نه اینکه همه مدیران استان وفرماندارن از فرزندان این استان هستند ؟

طبیعی است که همه استانداران کشور بومی استان ها نیستند ،لذا ارتباط دهی این موضوع به مشکلات موجود از یک تحلیل غیر حرفه ای وغیر منطقی نشات می گیرد،مگر غیر از این است که زیر مجموعه استانداری بعنوان فرزندان همین استان، آمار وارقام پیشرفت ، مشکلات و... را به استاندار انتقال می دهند ؟! مگر غیر از این است که بخشی از بار مدیریتی استان بر دوش فرزندان همین استان قرار دارد ؟! مگر نمایندگان ومدیران کل فرزندان همین استان نیستند ؟!لذا منطقی نیست که همه مشکلات انباشت شده استان را متوجه شخص سلیمانی دشتکی نمود .پس چه خوب است اول تلنگری به خودمان بزنیم، بعد همسایه را نقدکرده ومقصر کم کاری های درون خانه جلوه دهیم!

واقعیت را باید پذیرفت که نشست مطبوعاتی  استاندار ایلام با اصحاب رسانه بصورت مجازی در کارگروه رسانه ای کرونا برای پاسخگویی سوالات ،بیانگرتوجه، تلاش وهمت این کهنه کار سیاسی برای توسعه استان ایلام است. هرچند ممکن است به برخی حوزه ها انتقاداتی هم وارد باشد ،ولی چه خوب است فرزندان این استان که امروز زیر مجموعه این مدیر کهنه کار سیاسی قرار دارند، با ارائه آمارهای کیلویی آنهم برای حفظ جایگاه خود مدیران ارشد را به اشتباه نیاندازند !واز سوی در مواجهه با تخریب ها سکوت پیشه نکنند!

مدیران کل وفرماندارن این استان به عنوان نمایندگان وزارت خانه های مختلف در استان باید با امعان نظر ونصب العین قرار دادن پشتکار ،تجربه وتلاش سلیمانی دشتکی برای توسعه استان را بعنوان چارچوبی مدیریتی قلمداد کرده وبا تاسی از آن، مسیر را برای زدودن غبار محرومیت از رخسار ایلام متمدن هموار نمایند .

نیک می دانیم که چه مسئولان پاسخگو باشند وچه نباشند ! خبرنگاران وفعالان رسانه ای استان درراستای اطلاع رسانی اقدامات انجام شده در استان و تزریق امید به جامعه به رسالت و وظیفه ذاتی خود عمل می کنند . باشد که مدیران استانی وشهرستانی که همه بومی  استان هستند، با استفاده از ظرفیت رسانه ها،همانند نماینده عالی دولت پاسخ گوی سوالات خبرنگاران بعنوان نمایندگان افکار عمومی باشند.

 ودر آخر انتظار است استاندار ایلام به عنوان نماینده عالی دولت ،بابررسی کارنامه مدیران وتجدید نظر در این حوزه ،مدیران ناکارآمدی  که تنها ژست مدیریت به خود گرفته و برای استمرار دوره ریاست خود  دردوره های آتی زبان در نیام کشیده و خاموش شده اند را برکنار نموده تا بیش از این به دولت ونظام هزینه تحمیل نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار