مجید درویشی با اشاره به آسیب‌های کروناویروس به برخی مشاغل به ویژه دستفروشان و کارگران روزمزد شهرستان تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲۰۰ کارگر ساختمانی روزمزد آسیب دیده از کروناویروس در این شهرستان شناسایی شده که در راستای حمایت از کارگران روزمزد ساختمانی اسامی و شماره حساب بانکی آن‌ها ثبت و از طریق بنیاد مستضعفان کل کشور و با هماهنگی کمیته امداد و صنف اتحادیه کارگران و پیگیری فرمانداری در حمایت از این قشر کمک‌هایی به حساب آن‌ها واریز شد.
کد خبر: ۸۴۵۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶ 03 May 2020
فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: اسدآباد دارای ۵۶ بیمار کرونا مثبت بوده که ۹۰ درصد آن‌ها بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و در حال حاضر هیچ مورد کرونا مثبتی در بیمارستان اسدآباد بستری نیست.

به گزارش ایسنا، درویشی اظهار کرد: خوشبختانه طی شش روز گذشته بیمارستان اسدآباد موردی از بیمار مبتلا به کرونا پذیرش نکرده و در حال حاضر تنها چهار فرد مشکوک در بیمارستان شهرستان به سر می‌برند که مثبت یا منفی بودن آزمایش آن‌ها به زودی مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه ستاد پیشگیری و مقابله با کروناویروس و دانشکده علوم پزشکی شهرستان زحمات بسیاری را با کار علمی و تخصصی در راستای شناسایی، قرنطینه و درمان بیماران انجام داده و با تلاش و همت شبانه روزی نسبت به کنترل بیماری اقدام کردند، خاطرنشان کرد: بازاریان، هیئات مذهبی، پایگاه‌های مقاومت و مردم با همکاری‌های خود در کنترل بیماری از نقش مؤثری برخوردار بودند و خوش درخشیدند و این همکاری موجب شده وضعیت شهرستان به ثبات برسد.

درویشی در ادامه با اشاره به آسیب‌های کروناویروس به برخی مشاغل به ویژه دستفروشان و کارگران روزمزد شهرستان تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲۰۰ کارگر ساختمانی روزمزد آسیب دیده از کروناویروس در این شهرستان شناسایی شده که در راستای حمایت از کارگران روزمزد ساختمانی اسامی و شماره حساب بانکی آن‌ها ثبت و از طریق بنیاد مستضعفان کل کشور و با هماهنگی کمیته امداد و صنف اتحادیه کارگران و پیگیری فرمانداری در حمایت از این قشر کمک‌هایی به حساب آن‌ها واریز شد.

وی در بخش دیگری از راه اندازی کمپین بخشش کرایه و اجاره بهای مغازه و منزل در این شهرستان با توجه به آسیب‌های کرونا به برخی از مشاغل و صنوف خبر داد و گفت: ۱۰۰ نفر از خیرین شهرستان کرایه خانه و یا اجاره بهای مغازه‌های خود را از یک تا دو ماه به مستاجران خود بخشیدند که این کمپین همچنان ادامه داشته و این پویش جزء ستاد مردمی شهرستان محسوب می‌شود.

فرماندار شهرستان اسدآباد کمک‌های مؤمنانه را یکی از کلیدی‌ترین کمک‌ها به مردم آسیب دیده از کروناویروس دانست و یادآور شد: هفته گذشته مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در نشست با خیرین و معتمدین شهرستان برای کمک‌های مؤمنانه به افراد نیازمند جمع آوری شده است.

درویشی در پایان اضافه کرد: کمک به خانواده‌های نیازمند که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند، در این کمک‌های مؤمنانه در اولویت قرار دارد.

امام جمعه اسدآباد نیز از جمع آوری ۱۱۲ میلیون تومان کمک‌های نقدی مؤمنانه خیرین در این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر در شهرستان اسدآباد ۴۰۰۰ کارگر روزمزد و دستفروش شناسایی شده که این قشر به علت شیوع کرونا دچار آسیب کاری شده و نیازمند حمایت و کمک هستند.

حجت الاسلام سیدموسی حسینی مجد با اشاره به برگزاری رزمایش سه مرحله‌ای مواسات مؤمنانه شهرستان افزود: در مرحله اول این رزمایش ۲۰۰۰ بسته حمایتی توسط سپاه پاسداران شهرستان و در مجموع به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان بین نیازمندان شناسایی شده توزیع شد که مرحله دوم رزمایش نیز در هفته کرامت و ولادت امام حسن مجتبی (ع) و مرحله سوم رزمایش در عید فطر برگزار می‌شود.

وی میزان کمک‌های غیرنقدی جمع آوری شده هیئات مذهبی و مؤسسات خیریه شهرستان را ۲۲۰ میلیون تومان برشمرد و اظهار کرد: خیرین اسدآبادی جدای از کمک‌های نقدی و غیرنقدی اقدام به ذبح ۱۵ رأس گاو و گوسفند و توزیع آن بین افراد نیازمند کردند که جای تقدیر و قدردانی دارد.

حسینی مجد در ادامه با اشاره به فرمایش علی ابن ابیطالب (ع) در نهج البلاغه، یکی از مهمترین راه‌های کفاره گناهان بزرگ انسان را کمک به مردم و به فریاد مردم رسیدن دانست و یادآور شد: در دوران کرونایی برخی از کاسبان و کارگران روزمزد و دستفروش‌ها دچار آسیب کاری شدند که روحیه خوب مردم اسدآباد در کمک به هم نوع و نیازمندان در این راستا بسیار چشمگیر بوده و محبت‌های بی شائبه آن‌ها موجب دلگرمی بسیاری شد.

وی در پایان بیان کرد: منتظر اعلام سفید شدن وضعیت اسدآباد به عنوان نخستین شهرستان استان همدان توسط هیئت دولت هستیم که با اعلام شدن رسمی سفید شدن وضعیت اسدآباد در بحث کرونا، از هفته آینده نمازجمعه شهرستان با فاصله گذاری شرعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز و فعالیت‌های فرهنگی مساجد نیز از سر گرفته می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار