رئیس اداره سنجش و پیشرفت تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نحوه برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم در این استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۴۶۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱ 06 May 2020

نحوه برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم در استان بوشهر 

محمد زنگنه بیان کرد: امتحانات نهایی پایه دوازدهم از ۱۷ خرداد شروع و ۱۵ تیرماه خاتمه می‌یابد و نتایج امتحانات نیز تا پایان تیرماه اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان، امتحانات نهایی در دو گروه برگزار می‌شود افزود: گروه اول شامل دانش‌آموزان رشته‌های ریاضی و علوم تجربی است که تعداد شرکت‌کنندگان این گروه در استان ۴۲۰۰ نفر است و امتحانات این گروه از دانش‌آموزان از ۱۷ خرداد شروع و تا ۱۴ تیر ادامه دارد.

رئیس اداره سنجش و پیشرفت تحصیلی آموزش و پرورش استان ادامه داد: گروه دوم شامل دانش‌آموزان رشته‌های ادبیات و علوم انسانی و معارف اسلامی و همچنین دانش‌آموزان پایه سوم دوره متوسطه (نظری و فنی و حرفه‌ای) و دوره پیش دانشگاهی از نظام آموزشی پیشین است که شرکت کنندگان این گروه در استان ۳۳۰۰ نفر است و امتحانات نهایی این گروه از دانش آموزان از ۱۸ خرداد شروع و تا ۱۸ تیر ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا آموزش به دو روش حضوری و غیر حضوری (مجازی) انجام شده اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های به‌عمل آمده، ۸۰ درصد از محتوای آموزشی به روش حضوری تدریس شده و فقط ۲۰ درصد محتوای کتب درسی به روش مجازی و با استفاده از پیام رسان‌های موجود و شبکه شاد انجام شده است.

زنگنه گفت: به همین دلیل ۱۶ نمره از سوالات امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم از ۸۰ درصد از محتوای کتب درسی که به صورت حضوری تدریس شده خواهد بود و پاسخگویی به این سوالات اجباری است.

وی افزود: برای ۴ نمره باقی مانده دو نوع سوال یعنی ۴ نمره از ۲۰ درصد از محتوای کتب درسی که به صورت غیر حضوری تدریس شده و ۴ نمره هم از ۸۰ درصد محتوای آموزشی تدریس شده به صورت حضوری در نظر گرفته می‌شود که دانش‌آموزان مجاز هستند تا از بین این دو نوع سوالات ۴ نمره‌ای دست به انتخاب بزنند.

رئیس اداره سنجش و پیشرفت تحصیلی آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه حفظ سلامتی دانش‌آموزان اولویت نخست آموزش و پرورش است، اظهار کرد: در این راستا تدابیر بهداشتی مانند چینش صندلی‌ها به فاصله بین ۸/۱ تا ۲ متر، ضدعفونی کردن حوزه‌های امتحانی به صورت روازنه، استفاده از مراقبان بهداشت مدارس و همچنین کارشناسان شبکه‌های بهداشت برای رصد سلامتی دانش‌آموزان و الزام آنان به استفاده از ماسک و دستکش در نظر گرفته شده است.

منبع/ خبرگزاری صدا و سیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار