ابراهیم جلیلی گفت: بسیاری از شهر‌ها که چند روز پیش شاهد روند کاهشی ابتلای افراد به کووید ۱۹ بودند، متأسفانه به دلیل عدم توجه مردم به نکات بهداشتی و تردد غیر ضرور آن‌ها در شهر، مجدد با رشد ابتلای افراد به این بیماری روبرو شدند.
کد خبر: ۸۴۷۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶ 07 May 2020
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: شیب ابتلای افراد به بیماری کرونا در همدان نسبت به روز‌های نخست شیوع این بیماری کاهش یافته است.

به گزارش مهر، جلیلی با بیان اینکه شیب ابتلای افراد به بیماری کرونا در همدان نسبت به روز‌های نخستین شیوع این بیماری کاهش یافته است، گفت: خوشبختانه امروز مانند دیگر نقاط کشور در استان همدان نیز این بیماری تحت کنترل بوده و این روز‌ها به حالت تعادل رسیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه هنوز خطر کرونا رفع نشده است، عنوان کرد: کماکان مردم باید از تردد غیر ضروری در شهر پرهیز کرده و تمامی نکات بهداشتی مانند استفاده از دستکش، شست و شوی مرتب دست‌ها، استفاده از ماسک و ... را جدی بگیرند.

وی بیان کرد: بسیاری از شهر‌ها که چند روز پیش شاهد روند کاهشی ابتلای افراد به کووید ۱۹ بودند، متأسفانه به دلیل عدم توجه مردم به نکات بهداشتی و تردد غیر ضرور آن‌ها در شهر، مجدد با رشد ابتلای افراد به این بیماری روبرو شدند.

جلیلی با تاکید بر اینکه در صورت همکاری مردم و رعایت کردن نکات بهداشتی از سوی آن‌ها روند ابتلای افراد به کووید ۱۹ کاهشی خواهد شد، اضافه کرد: نتیجه توجه مردم به رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از تردد غیر ضروری در شهر و یا بالعکس در یک بازه زمانی ۱۴ روزه مشخص می‌شود یعنی ممکن است مجدد با افزایش یا کاهش شیوع بیشتر بیماری کرونا روبرو شویم.

وی درباره گلایه مردم از برخی بیمارستان‌های همدان برای گرفتن اخذ هزینه‌های خارج از تعرفه مصوب دولت به بهانه بیماری کرونا نیز گفت: اگر کسی با چنین رفتاری روبه‌رو شده می‌تواند مدارک خود را به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیاورد تا قانونی بودن یا نبودن این عمل توسط همکاران ما بررسی شود چرا که دریافت هرگونه هزینه‌های خارج از تعرفه مصوب دولت به بهانه کرونا توسط بیمارستان‌ها غیر قانونی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار