بخشدار مرکزی چرداول از کلنگ زنی و افتتاح 12 پروژه عمرانی و خدماتی با بیش از 40 میلیارد ریال اعتبار در روستاهای تابعه این بخش در ایام هفته دولت خبر داد.
کد خبر: ۸۴۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱ 29 August 2015
به گزارش تابناک ایلام،آیت قیصربیگی بخشدار مرکزی با تبریک فرا رسیدن هفته دولت گفت: این طرح ها در حوزه های طرح هادی روستایی، آسفالت معابر و کوچه ها و حفر چاه و مرمت مخازن آب شرب روستایی انجام شده است.
وی اظهار کرد: بیش از 18 میلیارد ریال از این اعتبار برای اجرای طرح هادی در قالب امور عمرانی آسفالت کوچه ها و خیابان های روستاهای جانجان، فاطمیه، وارگه و کل کل، جدول کشی، بیس ریزی، سنگ فرش روستاهای پشته کل کل، پشته وامرز و پشته میوله، روشنایی معابر روستاهای وارگه و پشته آسمان آباد، حفر چاه و مرمت مخازن آب روستاهای کل کل، جانجان، فاطمیه، صیدنظری علیا، طهماسب و بابا مرادی، اصلاح شبکه آب رسانی گدمه و جاده بین مزارع روستایی هزینه شد.
قیصربیگی افزود: دو میلیارد و 500 میلیون ریال هم برای تکمیل و مرمت مساجد روستاهای آسمان آباد، گدمه و کل کل، بیش از یک میلیارد و 400 میلیون ریال نیز برای ایجاد خانه بهداشت گدمه، کتابخانه جانجان و فاطمیه و مجتمع فرهنگی و بازارچه صنایع دستی و گردشگری هزینه شده است.
به گفته وی، بیش از سه میلیارد ریال در جهت ایجاد تسهیلات برای سرمایه گذاری و آب رسانی به طرح تولید مرغ مادر در پشته آسمان آباد، بیش از یک میلیارد و 500 میلیون ریال صرف ایجاد کارآفرینی و اشتغال زایی جوانان و بیش از 2 میلیارد ریال جهت ایجاد کانال های سنگی مزارع در این بخش هزینه می شود.
بخشدار مرکزی چرداول ابراز امیدواری کرد که با توجه به رایزنی های بعمل آمده راه ورود سرمایه گذاری در این بخش هم پای دیگر نقاط استان فراهم شود تا تحول بزرگی در این منطقه صورت گیرد.
وی تاکید کرد: رایزنی هایی با شرکت کوثر در امر سرمایه گذاری انجام گرفته و قرار است در آینده ای نزدیک یک طرح تولیدی بزرگ بنام طرح تولید مرغ مادر با ظرفیت اشتغالزایی 100 نفر و بیش از 230 میلیارد ریال اعتبار در منطقه پشته آسمان آباد توسط این شرکت انجام شود.
قیصربیگی گفت: با مساعدت فرماندار چرداول در یک اقدام مهم برای تسهیل در امر سرمایه گذار شرکت کوثر، مبلغ سه میلیارد ریال در کمیته برنامه ریزی شهرستان برای رفع مشکل آب این طرح اختصاص داده شد.
وی ادامه داد: با ایجاد صندوق توسعه روستایی در دولت تدبیر و امید در مجموع چهار طرح غیر مشارکتی 5 تا 7 نفره شامل صنایع تبدیلی مواد غذایی، پارکینگ، گلیم بافی، صنایع دستی و گردشگری هر کدام تا ظرفیت 40 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره و یک طرح مشارکتی 200 نفره قالیبافی تا ظرفیت 100 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره در قالب تعاونی های روستایی در این بخش در دست اقدام است.
وی یادآور شد: با ایجاد این طرح ها در آینده ای نزدیک ضمن اینکه شاهد رونق و توسعه در روستاها خواهیم بود ضمن اینکه نگاه مثبت و عمل گرایانه ای نیز به موضوع اشتغال زایی و رفع معضل بیکاری جوانان داریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار